Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Sopor byggde denna vackra kropp 04 mars 2009

Filed under: Frigan Stockholm — Cont-Einar @ 18:39
Tags:

Ja det stämmer faktiskt. Den stora merparten av det jag ätit de senaste åren har varit mat som butikerna slänger. Så jag kan bokstavligt talat säga att sopor har byggt upp min kropp. En kropp som bara blivit friskare och starkare sen jag började äta ”skräp”. Nu har jag nämligen gratis tillgång till massor med nyttig och varierad mat. Dessutom började jag träna löpning mer regelbundet och målmedvetet för 1,5 år sen. Det har gått bra, och jag springer allt snabbare och längre, och i höstas sprang jag både Lidingöloppet och ett maratonlopp. Nu springer jag ca 70 km i veckan fördelat på 5 träningspass, och kroppens bränsle är just ”sopor”. Så det som slängs är absolut inte, som man skulle kunna tro, bara dålig mat som gör en sjuk, nej det slängs massor med hälsosam mat som till exempel kan bygga upp en (vacker) löparkropp!

Det finns en löparklubb som heter Vegan Runners. Det är dags att starta Freegan Runners!

t-shirt

/Cont-Einar

 

 

Kommentera

