Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Senaste fångsterna 06 mars 2009

Filed under: Frigan Stockholm — Cont-Einar @ 20:54
Tags: ,

Senaste två fångsterna har varit riktigt fina, med mycket frukt och grönsaker, och några andra godsaker.

img_1468

Bl a quinoa (vilket hör till ovanligheterna), ost (kvibille och nåt mer), créme fraiche, cashewnötter, ekologisk lövbiff och skinka, limefrukter, och vårlök. Två dar senare hittades en massa fina frukter och grönsaker, bl a ekologiska rotfrukter, chilipeppar, sharonfrukter, romansallad, champinjoner, mango, apelsiner, och sockerärter. Har ingen bild på den fångsten.

Kvällens middag blev jäkligt god, champinjongryta med quorn, grönsaksgratäng, svarta bönröra, och sallad. Gjort på uppskattningsvis 95% återvunna ingredienser:

img_1473img_1477

Endiverna som jag berättade i ett tidigare inlägg att jag hittade, kan jag säga smakade riktigt illa, bara bittert. Men de såg helt fräscha ut så jag tror att det faktiskt ska vara så. Enligt min mening är det en grönsak som faktiskt hör hemma i soptunnan, till skillnad från så mycket av det andra som ligger där.

/Cont-Einar

 

Kommentera

