Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Från skräp till käk 07 mars 2009

Filed under: Frigan Stockholm — molibko @ 20:19
Tags: ,

från skräp till käk - flickan dumstrar

att leva billigt ger mig möjlighet att styra över min vardag. att slippa jobba så mycket ger mig frihet att andas, utforska och skapa min egen rytm. av vänner som vågar får jag mod och plats att försöka på mitt sätt. tillsammans skapar vi våra egna villkor. bor man i stockholm måste man skapa sig fristäder!

vi har börjat jobba på ett fanzine om att leva billigt. i hopp om att ge tips och inspiration. och inte minst för att visa att du inte är ensam om att vilja leva på ett friare sätt.

/em

 

6 Responses to “Från skräp till käk”

  1. S Says:

    Jag skulle jättegärna dumpstra, men vet inte vart jag ska leta. Finns det ngn möjlighet att haka på ngn gång? :)

    • Frigan-kollektivet Says:

      hej! Jag tycker att du ska utforska trakten du bor i, kolla bakom butikerna och inte ge upp fören du hittar ett öppet ställe.
      Kolla in guiderna som vi länkar till, trashwiki om stockholm har bra tips.
      Lycka till, em

  2. Så, jag är ingen ensam dykare i Stockholm då. ;)
    Är ni från Sätra kollektiv, eller?

  3. Anna Says:

    Hej!

    Bra och intressant blogg!

    Jag skriver just nu på ett gratisfanzine som heter ”Vegan!”, om veganism, djurrätt och miljö. Det första numret kommer bl. a. att innehålla en artikel om friganism och dumpster diving. Jag undrar vem som har ritat bilden i inlägget? Är det du? Jag skulle jättegärna låna bilden till mitt fanzine (skriver självklart vems bilden är) om det skulle gå för sig. :)

    /Anna

  4. Frigan-kollektivet Says:

    hej anna!

    jag har ritat bilden och du kan låna den, det är bara roligt om den används! du får säga till när det är klart, och vart man kan hämta det, vill gärna se.

    kram, em

  5. Anna Says:

    Tack så mycket! Det var först tänkt att fanzinet skulle tryckas på papper, men nu har jag efter lite fundering kommit fram till att det nog blir bäst om fanzinet istället publiceras på internet – bättre för miljön och kanske lite mer spridning. Vad heter du? Du kan ju maila mig, så skickar jag tillbaka en länk till fanzinet så fort det är klart. :)

    /Anna


Kommentera

