Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Skipping Malmö. 19 mars 2009

Filed under: Frigan Malmö — veganlycka @ 23:59
Tags: , , , ,

soygurt

Plötsligt händer det,

efter några veckor av torka gav vi oss pessimistiska men äntligen ut på jakt. Första stoppet blev dock ett bottennapp. I tron om att vi aldrig riktigt tog oss upp ur siestan öppnande vi vid nästa stopp portarna till soygurt-paradiset. Från ett berg av oveganska färdigrätter lyckades vi fiska upp veganpeppen.

Fångsten blev 3 brämhult morot, 2 brämhult blåbär, 3 brämhult tranbär. 3 tropicana pure premium, 7  soygurt-paket, lök, tomat, paprika, isbergssallad, 3 jordgubbar

We’re back on track!

Until every container is empty!

–  SpillMaffian

 

9 Responses to “Skipping Malmö.”

  1. Soleilx Says:

    Congrats!

  2. Dende 1 & 3 Says:

    Ni skulle möjligtvis inte kunna ge lite tips om dumpstring?

    Vi hittar inga bra ställen (framför allt inga icke låsta ställen). Är ute efter båda prylar och mat.

    Kommer från Kristianstadstrakten, men kan lätt ta oss till både malmö och lund.

    Tack på förhand.

  3. Anna Says:

    jag undrar också om malmö. jag vet två halvbra ställen, özen och konsum vid folkets park, men finns det några andra? jag vill ha bättre ställen, mer mat!

  4. Milla Says:

    Grattis till fångsten!!
    Jag bor själv i malmö och är grymt sugen på att börja med detta, men vet inga ställen där de har contrainar, mottar tacksamt alla tips och råd om bra ställen etc! Peace!

  5. Anna Says:

    Hej!

    Precis som ovanstående personer undrar jag lite över vart de bästa containrarna finns. Jag har gått till Konsum vid Folkets Park några gånger på kvällen för att kika, men det ser lite fattigt ut. Jag gjorde ganska mycket dumpster diving när jag bodde i Sydney, och kanske är det i jämförelse med de översvämmande containrarna jag dök i där som det såg så tomt ut för mig. Men jag kunde liksom inte spana in någon mat alls, utan det verkade mest vara förpackningar av olika sorter (nä, jag befann mig inte i återvinnings-containern).
    Tips? Jag vill hitta en SUPER-container! :)

  6. Ny Frigan Says:

    Det här är nåt helt nytt för mig och wow vad jag blir inspirerad! Att man inte tänkt på det innan… Jag har mest letat möbler och sånt i containerns… Bor också i Malmö och jag ska checka in özen då jag inte bor så långt ifrån. Vi kanske ses där… Vet nån några fler ställen? Tack för att ni väckte mig! KRAM

  7. asinja Says:

    Wow, paradis – ja! Att få slå huvet i ett gäng soygurts har varit lite av en dröm, men hittills aldrig hänt. Dock har jag varit bosatt i Norge, förmodligen det minst veganvänliga landet i Europa :) Tack för peppande inlägg!

  8. Ellie Says:

    Du vet inga bra ställen i lund? var ute och klättrade lite igår, men många har visst börjat krossa maten.

  9. gleanman Says:

    Jag kan minst tre olika platser i Lund och kan tänka mig att hänga med i Malmö också eller till och med i Köpenhamn vis något tillfälle. Dock vet jag inte hur man kontaktar folk här på siten eftersom jag inte ser era emailadresser och det inte finns någon PM. Skriv gärna hur jag skall göra för att få kontakt med folk.


Kommentera

