Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Plättar som sen lunch 20 mars 2009

Filed under: Frigan — frenetiskfrigan @ 19:04
Tags: , ,

Efter en sväng på biblioteket gick jag för att handla lite åt kollektivet och passade på att kika in i samma affärs soprum. Med mig fick jag en Oatly pannkakssmet, några blanka och fina äpplen, dill, chili och paprika. Efter att ha betänkt veganmoralen lät jag mig ha överseende med det ringa ägginnehållet i pannkakssmeten och stekte upp ett 30tal plättar. Då jag inte stekt pannkakor eller plättar på snart ett år gick det inget vidare till en början men till slut fick jag till det. De serverades med en skivad blandning av paprika, äpple och gula cocktailtomater.

Tror du att du är för liten för att skapa förändring, spendera en natt i ett tält med en mygga och se om du fortfarande tror det.

 

One Response to “Plättar som sen lunch”

  1. Soleilx Says:

    fin liknelse med myggan!


Kommentera

