Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Även hushållen slänger ätbar mat 31 mars 2009

Filed under: Övrigt — barbouillebarbotine @ 12:32
Tags:

Både DN och SvD skriver om den här nyheten idag:

http://www.dn.se/sthlm/hushall-slanger-mat-i-onodan-1.833995

Ännu ett argument för att inte stirra sig blind på datummärkningen, alltså. D.v.s. man kan med största sannolikhet äta ”utgångna” varor. Men min erfarenhet av dykning är att man väldigt ofta hittar mat vars bäst före-datum ännu inte är passerat. Vad har ni andra för erfarenhet?

/ Barbotine

 

One Response to “Även hushållen slänger ätbar mat”

  1. Pehpsii Says:

    Jag har ätit en instant-soppa som var 3 år efter märkningen. Den var god och jag lever ännu (=
    Många vänner till mig tittar på mig som om jag är galen när jag äter saker som ”gått ut”. Helt galet.


Kommentera

