Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

utan fräls oss ifrån penga-ekonomin 01 april 2009

Filed under: Frigan Stockholm — barbouillebarbotine @ 8:49
Tags: ,

paskliljaTack Cont-Einar för din fina bön! Jag bad den för mig själv när jag gick förbi vagnen med fina påskliljor i kruka, som mataffären sålde. Jag vill ha vårpepp, jag behöver vårpepp, och höll på att inledas i frestelsen genom att för mig själv legitimera varför jag skulle få köpa med mig en påsklilja hem. Men Ge oss dina sopor såsom i soptunnan, så ock på borden bad jag och gick istället förbi affärens container, där jag fiskade upp en av de många påskliljor som låg där och väntade på någon som skulle förbarma sig över dem.

Det är mycket tillfredsställande att både kunna ha kakan och äta den.

/ Barbouille

 

2 Responses to “utan fräls oss ifrån penga-ekonomin”

  1. Profeten Cont-Einar Says:

    Härligt!
    Gud hör bön
    :-)

  2. Peppen-Maria Says:

    Vilken fin blogg eller vad det nu ska kallas!
    Har själv levat på en del sopor för några år sedan. Bloggade om er i min egen blogg, kika vetja! peppen.blogspot.com

    Tja!
    /maria i ume


Kommentera

