Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

ser du ett skepp eller en champinjon? 10 april 2009

Filed under: Frigan Malmö — veganlycka @ 14:26
Tags: , , , ,

det sägs att frukost är det viktigaste målet på dagen, men när kylskåpet står tomt får en svälta eller försöka göra någonting åt det. vi bestämde oss för att gå på förmiddagsjakt & högsta önskan var en låda färska champinjoner, men vi fick fyra. 

ser du ett skepp eller en champinjon?

1650 g cashewnötter ger frukostdryck (cashewmjölk) för resten av månaden! 

lyckan är gjord!

– spillmaffian

 

5 Responses to “ser du ett skepp eller en champinjon?”

  1. Cont-Einar Says:

    Fin fångst där!
    Nötter är inte ofta jag hittar, så jag blir jätteglad de sällsynta gånger jag faktiskt gör det.

  2. nils Says:

    Oj Oj Oj!!
    Vad mycket nötter! Hur kan man slänga nötter!? Dom håller ju i generationer!

    Jag brukar vara ute på sena kvällar / nätter för att undvika konfrontation med buikspersonal, är det något ni har problem med på förmiddagarna när jag tänker mig att butikerna är öppna?

    keep it up
    / nils

    • spillmaffian Says:

      Hej
      Självklart tar man en större risk när man dumstrar på dagen.
      Gör man det fort träffar man dock nästan aldrig på nån personal och de gånger vi gjorde det har vi bara fått nån spydig kommentar. Man hittar oftast mer och främst fräschare mat under dagarna så då kan det vara värt det.

  3. barbouillebarbotine Says:

    Åh nötter, det är ju bland det absolut bästa att hitta. Grattis!

    Och nils, vi har samma erfarenhet som spillmaffian. Dagens fångst gjorde vi samtidigt som en kille från ICA slängde lite kartonger, han fällde inte ens en spydig kommentar utan var inne i butiken igen på 20 sek. Oftast har butikspersonalen inte lust/ork/tid/intresse att bry sig. Det är dessutom väldigt skönt att inte dyka sent på kvällarna, om man ska upp och jobba dagen därpå :)

  4. Anna Says:

    Hallå!

    Jag ska flytta till Malmö nu på söndag, och bo där i ett år, minst! Dock är mina Malmökunskaper är marginella, ekonomin i det närmaste obefintlig och sociala nätverket knappt, så när jag nu nätsnubblade in här tänkte jag, detta verkar schysst, och är det är möjligt att få följa med er någongång? Eller iallafall få lite tips? Antar att ni ser min mail, fett! Vegan-na (ha.ha)


Kommentera

