Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

The Art and Science of Dumpster Diving 03 maj 2009

Filed under: Frigan — Cont-Einar @ 19:17
Tags: ,

61k3xwa2c2l_ss500_

Det här är en handbok i dumpstrandets ädla konst! Den finns som inscannad version att ladda ner här från pirate bay, och går också att beställa från de stora nätbokhandlarna. Av det lilla jag läst så tycker jag den verkar vara bra. Jag är rätt imponerad av att denne John Hoffman har lyckats skriva 160 sidor om ämnet. Och dessutom har han skrivit boken ”Dumpster Diving: The Advanced Course: How to Turn Other People’s Trash into Money, Publicity, and Power”. Den är jag jäkligt intresserad av. Tänk er själva att få pengar, publicitet och makt genom sitt dumpstrande! :-)

/Cont-Einar

 

3 Responses to “The Art and Science of Dumpster Diving”

  1. Frigan-kollektivet Says:

    pengar har väl du också (snart) fått erfara genom den där tavlan nån hade slängt. ska bli spännande att höra vad du kan få för den! om du nu vill sälja den vill säga. gött sätt att täcka hyran dock…

    /yah

  2. Cont-Einar Says:

    Ja kanske det :-)
    men jag tror inte tavlan är värd så mycket när den är repad. Men det kanske är värt att höra med nån konsthandlare ändå.
    De som vill veta vad tavel-snacket handlar om kan läsa de här kommentarerna på ett tidigare inlägg:
    https://frigan.wordpress.com/2009/03/31/en-bon/#comment-108

  3. karin Says:

    hej hej. jag har precis flyttat till stockholm och bor ute i det färgglada miljonprojektet i flempan. känner mig lätt avskuren från övriga världen här och framförallt från intressanta sammanhang och folk. (känner nästan ingen i trakten). brukade dumpstra varje dag i malmö och har noll koll på stockholm. vill någon ha den goda viljan att hjälpa mig in på rätt spår. finns det kanske någon grupp som dumpstrar här,nån schysst organisation eller sammanhang där man kan träffa folk eller andra tips om aktivism, bra affärer att dumpstra i osv…hör av er!fridens


Kommentera

