Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

FESTIS 10 juni 2009

Filed under: Frigan Göteborg — Nils @ 0:56
Tags: ,

Hittade sjukt många festis idag! Var bara tvungen att blogga om det, stor glädje!

Jag lämnade kvar säkert hälften…

Bäst-före-datumet långt passé, men handen på hjärtat, har du någonsin druckit en dålig festis?

festis

Keep on diving!

 

6 Responses to “FESTIS”

  1. Elis Says:

    Kul med så många festis!
    Jag har läst många av inläggen på dena bloggen och blivit mer och mer intresserad av dumpster diving.
    Så jag har några frågor.Vilken åldert rekomenderas?Jag är bara 12 år så jag måste kanske vänta tills jag börjar på riktigt.Och varför nästan alla är veganer.Om jag hittade kött som såg fräscht ut och inte var skadat eller att datumet gått ut så skulle jag tagit det med en gång.Hittils har jag bara gjort några små dyk i soprummen.
    Jag har hittat massvis med kläder,tre parfymflaskor,10-20 affischerr och en svenska mässan jacka.
    Men hyresvärden tog allt från vårat fenomenala gömställe.

  2. Hanne Says:

    Hej. Är det någon mer från Borås som läser här? Jag har aldrig testat frigan, men har funderat på det länge… Om det är någon som också är nyfiken, så vore det fint att komma i kontakt med dig, eller om du redan håller på och kan tänka dig att ta med dig en till, så följer jag gärna med :) Jag finns på http://www.alternativ.nu kallar mig ”metta” där.

  3. Cont-Einar Says:

    Elis.
    Nej varför vänta tills du blir äldre? Om du bara kan få dina föräldrar att acceptera sopletandet, eller håller det hemligt för dom så är det väl inga problem. Jo det är många friganer som också är veganer, men inte jag och några av mina vänner. Jag slutade vara vegan bla för att jag upptäckte att man kan dumpstra kött. Men se upp för köttfärs, för det har så väldigt kort hållbarhet. Jag brukar aldrig ta det, det är för riskabelt.

  4. Sofia Says:

    Hej,
    jag jobbar som reporter i Göteborg för P1 Morgon och Studio Ett i Sveriges Radio och ska göra ett reportaget om friganism. Jag vill gärna ha kontakt med någon som kan berätta om syna fynd och rörelsen.

    Maila eller ring mig gärna
    lisa_sofia.larsson snabela sr.se
    031-837522

  5. Edward Says:

    Jag och min kusin hade ett mycket kort tag (en helg, tror jag, eller vecka) en ”klubb”, som vi kallade Container Kids. Jag var nog 12 den sommaren, och han därmed 10. Vi lootade en container utanför där jag och morsan bodde, hittade en pälskappa (som vi inte fick behålla), ett par koppar/fat (märkligt nog i samma servis som morsan hade), och en hel del fler grejer. Det var jätteskoj!
    En förutsättning, som jag ser det, är att dina föräldrar är okej med att du ”hittar grejer”, och att du är väldigt försiktig eftersom du inte är straffmyndig. Jag har för mig att det är så att dina föräldrar kan åka på det om du åker dit.

  6. Missy Says:

    Det var min pappa som introducerade sopletandet för mig redan då jag var liten på 80-talet, tillsammans gick vi om kvällarna och han lyfte in mig i containern och sen hoppade han själv in. Detta var i en grovsop container och vi hittade massor med fina möbler och prydnader och jag blev extra glad när vi hittade mjukisdjur till mig :)
    Nu delar jag glatt mina fynd med pappa !


Kommentera

