Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Vårt dagliga bröd 15 juni 2009

Filed under: Övrigt — Cont-Einar @ 19:05
Tags: ,

Så här gick det till när jag började dumpstra. Det var för sju år sen och jag gick på en folkhögskola. En klasskompis jobbade ibland i en matbutik där allt bröd de sålde var dagsfärskt. Alltså slängdes det massor av bröd varje dag. Kompisen hade dumpstrat tidigare och jag var inte sen att haka på och kolla in deras sopor. De hade såna där hemska kompressor-maskiner, men vi hoppade ner och fick med oss säckar fulla med fint bröd. Nu minns jag inte om det bara fanns bröd, eller om det fanns annat också men att vi valde att inte ta det. Vi återvände till skolans internat med vår fångst och hade brödfest, och blev svullna i magen och gick runt och fes. I fortsättningen när vi dumpstrade så delade vi ut bröd till eleverna på skolan, och vi lyckades faktiskt få den alltid så griniga städerskan att le när vi gav henne en limpa. Sen var det en annan vän på skolan som bjöd in mig och min brödkompanjon till dumpstrade söndagsmiddagar. Den maten kom från en annan av butikerna i den lilla staden. Där var man inte lika gömd när man letade, och jag hade ännu inte blivit så pass modig att jag vågade följa med dit. Det var en fotokurs jag gick på den där skolan, och en kväll tog vi med oss säcken med bröd in i studion. Här är resultatet:

bread01bread05

PS Innan jag hoppar ner i en kompressor-container så brukar jag trycka in nödstoppet för säkerhets skull. DS

/Cont-Einar

 

2 Responses to “Vårt dagliga bröd”

  1. Frigan-kollektivet Says:

    coolt! Vilken häftig bild. du är grym cont-einar //em

  2. Friganza Says:

    ööööööh….sexiga brön! :-)
    /Friganza


Kommentera

