Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Berg av skräp, eller av mat? 24 juni 2009

Filed under: Frigan Stockholm — Frigankollektivet @ 18:58
Tags: , ,

Matberg

 

6 Responses to “Berg av skräp, eller av mat?”

  1. Eric Says:

    Konstigt… det ser inte ut som skräpmat?

  2. trollet Says:

    Helt otroligt! Jag vill också bli frigan. Hur börjar man? Hur vet man var butikernas containrar finns? Vakter?

  3. JonasN Says:

    Jag har precis blivit frigan. Jag kom in på den här sidan av en slump och tyckte det var intressant.
    Nu har jag varit ute fyra nätter och besökt ett par butiker.

    Det är helt fantastiskt! Mitt liv har förändrats! Kylskåpet är proppfullt med bra mat. Bättre mat än jag någonsin ätit tidigare!

  4. Emily Says:

    Jag är mållös. Jag såg outsiders program och har tänkt bli freegan sedan dess. Nu har min mamma ont om pengar och jag kom att tänka på att bli freegan igen. Så i Natt ger jag mig ut till närbutiken för att ta mig en titt.. drar med bror min och hans tjej också hehe.. ngn som vet bra ställen i Sthlm?

  5. Matilda Andersson Says:

    Wow! Helt sjukt att så fin mat slängs!! :P
    Vår värld är konstig. Vi slänger massor av fin mat när människor i andra länder gör ‘mat’ av lera och mjölk :P
    Ska också försöka börja med detta.
    Såg dokumentären ‘Sopletarna’ Mycket bra och inspirerande!
    Peace!

  6. K Says:

    …Woah.
    Det där är ju helt otroligt. Det här vill jag också syssla med, hellre än att bidra till överkonsumtion.
    Ska ta reda på mer info, samt besöka några lokala containrar ;) Tack för en meningsfull blogg!


Kommentera

