Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Supertrion i Uppsala dumstrar & bloggar 07 oktober 2009

Filed under: Frigan Uppsala — carinsarmy @ 20:10
Tags: , , , , , , ,

supertrion i uppsala börjar blogga hädanefter om fynd & dumsteräventyr. söndag bjöd på: oboy, naturgodis, massor med brämhults, bladspenat, mumsmums, kakao, socker, olika sorters bröd, potatis, ärtor, olika sorters frukt, kanelbullar (tack, kanelbullens dag), kikärtor, kidneybönor, kantareller på burk, vindruvor & fisk & kyckling åt apan.

p.s på bilden syns 2 utav supertrions medlemmar. ikväll blir det mer mat & äventyr. pusshej ut & dyk

dummfirgagfd

 

13 Responses to “Supertrion i Uppsala dumstrar & bloggar”

  1. Jonas Says:

    Var hittar ni allt detta? Kan ni ge några exempel (jag bor i Örebro). Jag har kollat lite, men inte hittat något som liknar det ni har där. Där är tom ytterst få affärer o liknande som ens har olåsta containrar utanför.

    • tvättbjörnen Says:

      hej! alltså vi har hittat allt detta på en ica. inte i en container utan i vanliga soptunnor i säckar. det är inte så ofta det slängs i containrar om det inte är fett stora ica, och då pressar dom offtast alltid sönder maten.
      se även mackar, kom just hem med 10 chipspåsar och dylikt.

      • Hannes Hartman Says:

        Är det på kvarnen då eller, jag försökte en gång där och blev alldeles salig, men just som det var kom en snäll securitasvakt och schasade ut oss.
        Jag skulle verkligen vilja ha lite tips på var man kan hitta bra ställen för att dumpstra i Uppsala.
        Då jag är ganska nu på det här så är all hjälp uppskattad.

        Hälsningar

  2. Jonas Says:

    det låter fantastiskt. i vanliga soptunnor utanför? olåsta? typ på baksidan då eller? jag får väl kolla lite mer intensivt.

  3. Flou Says:

    Ååh, Uppsala är verkligen sophimlen i sverige!! Gbg är inte alls lika fett, men en del får man ändå tag i ^^, Fin blogg!

  4. Per Tjäder Says:

    Ballt. Jag vill också hitta bönor. Nåt särskilt ica ni kan tipsa om? Folkes livs är schysst men dom häller nån jävla filmjölk över all mat… Har iaf hittat en container som alltid är full med bröd längs Börjegatan, några hundra meter efter rälsen, mitt emot Sibylla. Kimex heter stället. Man får klättra över grinden sen står containern i hörnet på gården, bakom lastbilarna.

  5. gleanman Says:

    Hur kommer man i kontakt med folk på den här siten? Jag skulle gärna ”snacka” lite med Er från Uppsala och kanske dumpstra tillsammans någon gång, men jag vet inte hur jag skall skriva till folk här. Ni kan väl skicka ett PM till mig som Yarrah på friskit.forumportal.se om du har lust eller föreslå något annat sätt som jag kan kontakta Er på.

  6. Missy Says:

    Hej!

    Ville bara säga att vi som äter containermat finns i Norrköping också. Vi har hållit på i snart ett år och numera är matkostnade jättelåg på grund av allt vi hittar. Dock är det tråkigt med allt slöseri, vi orkar själva inte äta upp tex. 50 gurkor och 20l mjölk. Vi har dock matat fåglar med en hel del sådant vi själva inte orkar äta upp, skator och kråkor blir säkert glada och mätta. Vi odlar själva en hel del mat på den varma delen av året och tar vara på bär och svamp också, synd att människor bara vill köpa nytt, nytt, nytt…när det redan finns så mycket om man tittar sig omkring.

  7. Ingrid Says:

    Åhh, värsta inspirerande! Jag har velat prova dumstra länge, men har känt mig lite för feg! Nu har jag fått lite problem med pengen och får ångest varje gång jag måste dra till mataffären och lägga ut ännu mer på dyr mat! Skulle va askul att komma i kontakt med flera som också vill ta tillvara på gratis mat! Jag bor i Uppsala, ganska nära Folkes..Vet inte heller hur man kommer i kontakt med folk här, förutom här i kommentarerna, ni som håller i bloggen får gärna visa!
    Glad vår ! / I

    • Bubbelgumman Says:

      Hej! Är Uppsalaboende och har aldrig dumstrat men skulle väldigt gärna. Du kan skriva till mig på alla-ochjag@hotmail.com så kanske vi kan utforska soptunnor tillsammans nån gång? :)

      Andra Uppsalabor får självklart skriva med :)


Kommentera

