Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Ge mig en vän och vi vänder upp och ner på hela stan 23 februari 2010

Filed under: Övrigt — Frigankollektivet @ 0:37
Tags: , , , ,

Den Officiella Kontaktannonstråden!

Ett år har snart gått här på sidan. Sedan mars 2009 har 80 inlägg postats på Frigan.se med 92 olika tags/nyckelord. Sidan har nu visats över 30 000 gånger och inläggen har fått 319 kommentarer. Många är sugna på att hitta någon att sopdyka med och har skrivit till friganism-mejlen, och detta behov har även visat sig bland kommentarerna till våra inlägg. Därför blir det här inlägget nu den officiella kontaktannons-tråden för folk som vill sopdyka men inte har lust/vågar att ge sig ut själv i natten. Do It Yourself – Tillsammans!

Skriv vad du bor och din mejladress så kanske någon likasinnad skriver tillbaka till dig. Tänk på att vi har ett system där vi måste godkänna alla kommentarer som skrivs, och att det därför kan ta ett tag innan de dyker upp.

Det känns bra att skapa ett sådant här inlägg, för det är ju detta hela Frigan.se handlar om, att inspirera och förenkla för andra att själva ta steg till en mindre konsumerande och mer omhändertagande och kreativt livssätt. Det är också därför all media som skrivit till friganism-mejlen inte fått det entusiastiska bemötande de kanske väntat sig. De får hellre själva ge sig ut och leta än tro att vi ska göra det åt dom. Du orkar bara med ett visst antal intervjuer och reportage och utåtriktad verksamhet, men att behålla ett konsumtionssnålt tänk i bakhuvudet funkar förhoppningsvis för resten av ditt liv.

/yah

 

147 Responses to “Ge mig en vän och vi vänder upp och ner på hela stan”

  1. sara Says:

    finns de någon i närheten av älvsjö/hägersten/liljeholmen i stockholm som vill leta med mig? har varit frigan i 2-3 år men senaste halvåret har de gått trögt då jag flyttat. jag kan nås på iloverecycling@live.se (dock vill jag inte ha några mail från journalister!!). kram i all snö

    • ensåncesar Says:

      Hej!
      Jag är 24, bor med min tjej i hägerstensåsen. Vi är veganer båda två och friganintresserade. Har aldrig gjort det förut, absoluta beginers alltså. har du lust att visa runt? behöver du sällskap? bra tider nu, har semester i en vecka!ha det!

      estel11@hotmail.com

    • W. Says:

      Uppsala

    • Halding Says:

      Jag bor också i uppsala, maila till halding.karlsson@gmail.com

      Ska iväg och lifta så småningom och vill resa billigt, och lära mig någonting för livet, hehe.

      Hör av er

      • A.Y. Says:

        Hej
        Bor också i Uppsala. Har aldrig testat – så är antagligen mest till besvär och i vägen – men vill gärna börja.
        Se min mail nedan.
        Kolla in min blogg om ni vill.

      • Mikael Says:

        Jag har precis kommit tillbaka efter att liftat till Barcelona och fattade tycke efter all dumpstring som har fött mig under nästan hela resan. Nu vill jag gärna göra det samma i Uppsala. Vore kul om man var fler. Jag nås på: mikael.book@hotmail.com

  2. Marica Says:

    Hej! Jag bor på Värmdö strax utanför Sthlm men kan tänka mig att dyka i stan också, jag är helt noob och behöver sällis och kanske nya vänner som tänker fritt!

    Hör av er!

    madeinganesh@hotmail.com

  3. My Says:

    Lundatrakten någon? :)
    my-sundberg@hotmail.com

  4. Ingrid Says:

    Heeey! Jag vill ut i dagarna i götet, var som helst really, har skrivit upp en liten tipslista med bra ställen.

    Jag bor i guldheden, har dykt i massa soprum men aldrig efter livsmedel. Ska dessutom leverera ett radioreportage, ett slags personporträtt till min journalistutbildning och vill gärna pusha för sopdykarna om det kan vara nåt för någon här.

    Tjing från
    Ingrid

  5. joosen Says:

    Linköping :) jag letar ständigt i containrar, men hittils inte efter mat (gillar dock konceptet). Jag går att nås på johanna.hengen@gmail.com

  6. Sara Says:

    Göteborg!

  7. Marie Says:

    Någon som dumpstrar i Uppsala?

    mariegavois@gmail.com

  8. agnes Says:

    hallåhallå!! letar efter lite nytt folk att dyka med i Stockholm! har letat lite i containrar förr men aldrig efter mat, så de e nog dags
    att börja med det nu!
    agnesmoderato@hotmail.com

  9. Dennis Says:

    Eskilstuna
    daniluzifer@hotmail.com

    jag är pepp som fan på det,jag har gjort det mer eller mindre hela mitt liv(i hopp om att hitta nåt ballt) fast jag blev seriös med det då jag bodde i västervik och fick en impuls att dra in på ÖB,
    så jag har gjort ett många behållarräder

    hör DIG,OM DU BOR NÄRA ESKISLTUNA

    • Elin Says:

      Katrineholm är inte allt för långt bort, jag är pepp nog för att ta mig till en annan stad! Har aldrig testat det, men är sjukt sugen på att börja.
      Så vad säger du? :D

    • Z Says:

      hepp har dumpsrat en hel del i eskilstunaskulle vara kul at dumpstra med nån annan :)

  10. Sandra Says:

    Bor i Höör, dumpstrar gärna även i Lund, Malmö eller Eslöv!
    lindqvist.s@live.se

  11. Albin Says:

    Någon som vill dumpstra i Umeå?
    snegri91@hotmail.com

  12. Axel Says:

    Stockholm, någon? Söder om stan, hägersten/röda linjen typ.

    a.apathy@gmail.com

  13. Elin Says:

    Nån som dumpstrar i Jönköping?
    robbangirl88@hotmail.com

  14. Graham Says:

    Hi all! I am from the UK and have just arrived in Stockholm for the summer and am looking for friends to go skipping with. I am living in Bromma but am happy to cycle (or T-bana) to skip in other parts of the city. Cheers Graham

  15. Indra Says:

    Jag bor på söder i Stockholm men kan ta tuben…
    Vill hitta några att dumpstra med!
    indra_linderoth@hotmail.com

  16. Anna Ljungqvist Says:

    Hej!

    För er med facebook har jag just idag startat en grupp som heter ”Friganer på västkusten”, kanske kan va ett komplement till den fantastiska ”frigan.se” I alla fall är jag intresserad av att komma i kontakt med andra dumpster divers på västkusten, bor själv några mil norr om Göteborg.

    Adressen till facebookgruppen: http://www.facebook.com/group.php?gid=142090559142914 och så min e-post: a_ljungqvist@yahoo.com

  17. Simon Says:

    Skellefteå
    irecycle@live.se

  18. Pehpsii Says:

    Helsingborg anyone? Jag är vegan så ni får fritt spel på allt med animalier i! q;
    Har bil också!
    pehpsii@gmail.com

  19. Nicke Says:

    Hisingen någon? Hör av er.
    redgreenmess@hotmail.com

  20. Åkerspöke Says:

    hej hej, Ulricehamn/Borås Någon som vill hänga på någon natt? :)
    zarah_118@hotmail.com

  21. Rikard Says:

    Stockholm, Gullmarsplan. Inga pengar och med en kurrande mage! Så jag antar att detta är ett ganska bra alternativ?!
    Plz, hjälp mig hjälpa världen!

    roie17@hotmail.com

  22. Linda Says:

    changeofhabit@hotmail.com – Borlänge
    Har dumpstrat några gånger på annat håll, nu vill jag börja här men har gärna någon med mig.

    • Sanna Says:

      Hej!
      Jag bor i borlänge och blev nyligen intresserad av dumpstring, men har ännu inte provat på.
      minerva87@live.se

      • Arthur Onion Says:

        Hej Borlängebor! Vi är fyra pojkar från Stockholm som flyttade till Borlänge för tre månader sedan. Sen vi flyttade hit behöver vi knappt handla längre men vi har svårt att hitta grönsaker. Har ni några tips på en container med grönsaker?
        ArtOnion@gmail.com

  23. Vendela Says:

    Hey!

    Jag vill dyka i Stockholm, typ överallt i stan men jag bor i Solna! Helst snart! kantlobelia@hotmail.com

  24. Ida Lindbergh Says:

    Hej,

    Jag jobbar på Göteborgs Miljövetenskapliga Centrum och vi anordnar en studentdag med fokus på miljö och hållbar utveckling den 18 november. I år har vi mat och miljö som ett huvudtema och vill försöka belysa det från olika perspektiv. Jag har förtsått att det verkar vara lite tabu att prata med journalister och dylikt som frigan. I det här fallet handlar det inte om någon utfrågning utan om att belysa ett nytänkande sätt att ta vara på resurser så det vore spännande om någon från Göteborgstrakten ville komma på hållbarhetsdagen och berätta om dumpster diving. Vilka principer som ligger bakom o.s.v. Om du är intresserad kan du väl höra av dig så snart som möjligt till:

    ida.lindbergh@gu.se

    allt gott!

  25. Linda Says:

    Vill dyka i Göteborg.
    linda.forsa@galaxen.se

  26. joosen Says:

    Hej!
    Jag postade förut med samma användare, undrade om det är möjligt att ni tar bort det inlägget? Jag kom på att jag helst inte vill ha min epost så här lättillgänglig längre… tacksam om det går att ordna! :)
    /Joosen

  27. Elin Says:

    Katrineholm!

  28. Elin Says:

    Elin194@hotmail.com
    (kanske är en smart grej med mail om man vill att folk ska kontakta en.)

    • Joel Says:

      Jag pluggar periodvis i Katrineholm och är intresserad av att utforska möjligheterna. Är helt oinsatt just nu och hoppas att det finns andra som redan har kunskap att lära ut.

  29. Gabriella Says:

    Hej! Nån i Stockholmstrakten som e sugen på en vän att dyka med? Jag bor i vasastan, har cykel och är väldigt pepp men behöver sällskap :)

  30. Elin Says:

    Har länge varit nyfiken på det här med ”sopdykning”, men speciellt nu efter att ha insett att det slängs mycket mer än jag någonsin kunde tänkt mig. Jag jobbar själv i café, och bara där ser jag hur bra varor slängs pga vaga anledningar.
    Jag är vegan och bor i Göteborg, östra centrum. Jag vet ingenting om bra ställen, när och hur man bör sopdyka, vore därför tacksam om det fanns några mer kunniga som jag kunde få följa med ut?
    Hoppas vi hörs!
    /Elilan__@hotmail.com

  31. Joel Says:

    Katrineholm

  32. karin Says:

    Någon sopdykare som kan hjälpa mej här i Linköping?
    Jag har precis gjort ett stort arbete i skolan (gymnasiet) om kött/överkonsumtion i dagens samhälle. Skulle vara otroligt intressant att få följa med någon på lite dumpster diving. Eller om någon har tips om var man kan få kontakt med någon som håller på med denna intressanta livsform i närheten av lkpg. Hör av dej till: karin.tg@hotmail.com

  33. Daniel Says:

    Hej friganer, blivande eller aktiva!

    Jag bor i Stockholm, Gubbängen närmare bestämt . . dvs södra förorterna! Har kollat möjligheterna för dykning i närheten här och det verkar svårt! Inte kollat Farsta ännu dock. ICA Tallkrogen, Hemköp/ICA Skanstull, Konsum Björkhagen, ICA Kvantum/Willys Sickla, Konsum Hammarby Sjöstad mfl. verkar inte möjliga. Några andra KANSKE. The search continues!

    Är vegan om det är intressant för någon. . . det är väldigt intressant för mig. Liksom skriv till mig va, om du vill ha sällskap!
    Gabriella – vore skitvärt att dyka sopor med dig! Skriv till min mail om du fortfarande är intresserad!

    Lyssna på Mattias Klums sommarprat på SR.se, från 2008!
    Daniel

  34. Ellie Says:

    Lundatrakten, där finns jag med peppen!
    Kram
    sandby_flickan@hotmail.com

  35. Lexen Says:

    Peppar för Linköping, men behöver dykinstruktör. ;)

    alexis.bjorsmo@hotmail.com

  36. Klara Says:

    Högdalen, Stockholm

    barslitnanusk @ hotmail . com

  37. Helena Says:

    Hisingen! guldringen(at)hotmail.com

  38. Matilda Says:

    Hajj! Bor på Tjörn o hänger i Göteborg. Vill dumpstra men inte gjort några lyckade försök. Någon hjälp-kompis? :))

    kram

  39. Kjellkvist Says:

    Hejsan
    Jag behöver introduceras för att våga ta språnet ut. Bor i Knivsta och skulle vilja pröva dumpstring i närheten tex Uppsala.
    Maila mig på kjellkvist@glocalnet.net
    Skulle bli överlycklig om någon kan förbarma sig över mig. Svårt att börja helt ensam…

  40. Linton Says:

    Hej!

    Jag och en kompis har letat i två timmar ikväll utan något vidare resultat. Tacksam för nya kompisar som vill visa några av the secrets of the trade. Vi har en bra bil och kan kanske även göra någon utflykt en bit utanför stan.

    Mejla på en gång: hotwheelexpress@me.com

  41. Curt Says:

    Bor i centrala/östra Göteborg och har sett några intressanta butiker!

    curthansson62@gmail.com (Heter inte Curt som förnamn, Hansson som efternamn eller är född 1962)

  42. Helen Says:

    Hej, Göteborg med stor omnejd

    Bor lite utanför Göteborg och dykt en gång förra veckan. Fått mersmak av detta och skulle vilja ha några dykpolare. Även folk som kan tipsa om nya ställen då jag bara vet där jag dök. Kan tänka mig att dyka överallt där det är rimligt att åka.

  43. elina Says:

    Hej Tyra, hör av dig till mig. Jag bor också på Hisingen o letar sällskap.
    rrratatosk@spray.se.

  44. Rickard Says:

    Hej

    Jag bor i Biskopgården på Hisingen och skulle gärna dumpstra med någon också.

    min mail är elektrisktrollkarl@gmail.com om någon har lust att höra av sig.

    // Rickard

  45. Hemliga Arne Says:

    Dumpstrare i växjö söker likasinnad! Trött på att leta själv! petter.zakrisson@gmail.com

    • Markus Says:

      Hej!
      jag dumpstrar gärna med dig!
      jag är vegan/frigan, men äter ev, mjölk/ägg-produkter ifall jag skulle hitta sådana på friganskt-vis
      Mejlar dig :)

      ‘hälsningar
      Markus
      en annan Växjö-Bo :D

  46. marie Says:

    hej skulle bli jätte glad om nån ville introducera mej för vart man hittar bra ställen i malmö, inte bott här så jätte länge men har dykt lite grann innan i göteborg o stockholm i soprum o containrar .

    mooisay@gmail.com

  47. sharon Says:

    hej
    jag bor i i barkarby, har tagit min första dumpstring tripp i mitt område,men kändes lite läskigt att smyga runt på egen hand sådär mitt i natten.med andra ord söker jag lite sällskap för dessa äventyr.så om du bor i sthlms trakterna och behöver sällskap skicka ett mail till mig!
    vill jättegärna komma igång ordentligt med min friganism =)

    stroke__@hotmail.com

  48. Klara Says:

    Hej
    Bor i Stockholm, Kungsholmen och skulle behöva hjälp samt sällskap att sätta igång.
    Kan såklart ta mig utanför innerstan, rör mig en del på Skarpnäcks-linjen.
    Skulle vara jättekul att få sällskap!
    klaraboqvist@hotmail.com

  49. malin Says:

    hej, jag bor i vasastan och söker sällskap och hjälp på traven för att komma i gång.
    andra nybörjare: vi kanske kan slå våra säckar ihop och utforska utbudet på egen hand i brist på mer erfaret sällskap?

  50. Lina Högström Says:

    hej du,
    jag bor i Vänersborg och kan alltså enkelt ta mig till Göteborgsområdet. Jag har alltid gillat tanken av dumpstring, och efter att ha umgåtts med personer utomlands som dyker runt känner jag mig nu sugen på att själv pröva på någonstans i närområdet med någon likasinnad!
    Hör av dig, nu nu.

    linalinahogstrom@hotmail.com

  51. Emma Says:

    Hej

    Jag heter Emma och skriver för lokaltidningen Folket i Eskilstuna. Jag är på jakt efter intervjupersoner till en artikel om dumpster diving. Om du bor i Eskilstuna kommun och är intresserad av att vara med kan du jättegärna kontakta mig på emma.sundelin@folket.se. Om du/ni vill vara anonyma så går det självklart bra. Tack på förhand, mvh Emma.

  52. sara Says:

    Hi,

    Im homeless and need help as i am not able to afford any food. i am about to starve and im from the uk and veggie

    s

  53. gleanman Says:

    Sara,

    Where exactly do you live? Maybe you can do this but it depends on where you are. Please let me know where I can write to you if you need more help.

  54. gleanman Says:

    Can you try any of the addresses on http://trashwiki.org/en/Stockholm?

  55. bob Says:

    Skriv inte ut sådana adresser då det inte bara är friganer som läser dom, om hon nu är hemlös så ge adresser till härbärgen som

    Frälningsarméns Härbärge på Midsommarslingan 1, Västberga, Hägersten tele: 08-19 13 30

    Stockholms stad Enheten för hemlösa Östgötagatan 10, Södermalm, Stockholm – 08-508 250 00

  56. Maja Says:

    Söder Stockholm

    Outopija@msn.com

  57. Alex Says:

    Hejsan! Bor i Trollhättan och skulle vilja bli upplärd av någon som vill dyka i området :3 Så tråkigt att börja helt ensam.

    nicdicc@gmail.com

  58. indigo Says:

    Tjosan, nyligen inflyttad i Skogås i (typ?) Stockholm. Ny till dumpstrande as well. Någon som vill leka mentor? :D

    Stallet4@hotmail.com

  59. Olivia Says:

    Hejsan! Jag heter Olivia är 15, bor i Göteborg och skulle vilja börja dumpstra. Eftersom att det känns tråkigt att börja själv så letar jag efter en dumpsterbuddy.
    Hör gärna av er olivia.jonler@hotmail.com

  60. Lina Says:

    någon som vill dyka i Årjängsområdet?
    Lina

  61. Regina Says:

    Hej, hopp!

    Regina heter jag och bor en bit utanför Stockholm. Jag och en annan tjej har precis börjat dumpstra och söker efter folk som känner för att göra detsamma om kvällar och helger.
    Jag själv pluggar inte för tillfället, så kan tänka mig att dra ut på äventyr i princip vilken kväll som helst.

  62. David Says:

    Tja!

    Jag är journaliststudent i Kalmar. Jag ska skriva en artikel om dumpster diving för nättidningen hejkalmar,se. Vore roligt om det finns någon i Kalmar som jag kan följa med och dyka med. Hör gärna av er på tfn: 0702929022 eller på mail:rydborg_88@hotmail.com. Givetvis får ni vara anonyma om ni vill.

    /David.

  63. Freeganvegan Says:

    Växjö någon? maila

  64. Malin Says:

    Bor i Lund, brukar dra Willys ibland (relativt säkra skördar av basvaror), Konsum på Östra Torn ibland (mer av en joker – ibland finns inget, ibland finns flera kilo chokladkakor eller massor med donuts eller avocados). Säg till om du vill bli introducerad, jag har lite koll :).

    • gleanman Says:

      Hej!!

      Jag känner till bägge de ställen som du nämner och några till i Lund och det brukar som du skriver ge varierad skörd så om du vill gå tillsammans någon gångkunde det vara kul!!

      Men jag tror att du skall vara lite försiktig med att nämna butikerna vid namn på öppna websidor då du riskerar a) att någon som du inte känner och kan lita på går dit och plockar utan att ”städa” upp efter sig så att det ser stökigt ut,
      b) att någon som arbetar på butiken läser det här eller
      c) att någon från media citerar det så att det leder till b)

      I alla tre fall kan effekten bli att du möts av ett hänglås när du kommer dit och det har hänt för folk som jag känner så det är inte en överdriven rädsla.

  65. Nybörjare Says:

    Är det någon som kan tipsa om bra ställen i Göteborg och villka dagar som är bäst?

    // En nybörjare

  66. Anna Says:

    Jag är sugen på att testa på dumpster diving och bor i falun. Är också i sandviken en del om det finns möjlighet där.
    Går även på högskolan i Dalarna och vi ska göra en dokumentär. Letar någon i Dalarna, ev. gävleborg som skulle kunna tänka sig vara med i den? Går självklart bra om ni skulle vilja vara anonyma.
    Maila isåfall, izaxon_@hotmail.com

  67. Kimpa Says:

    Bor i Eskilstuna, är helt ny på dumpsterdiving men har länge funderat på att testa. Vill gärna hitta erfarna dumpstrare som vet vart dom bra containrarna finns i den här lilla stan. Min mail är:
    kostymhippie@gmail.com
    /Kimpa

  68. Lina Says:

    Hej!

    Jag skulle vilja hitta någon i Skövde-trakten att dumpstra tillsammans med. :) Jag lade upp en annons på Alternativ och du kan väl skicka ett PM där! http://www.alternativ.nu/index.php?topic=125892.0

    Hoppas vi hörs!

  69. Anna-Karin & Erik Says:

    Hejsan,

    Har läst igenom bloggen lite samt sökt information på andra ställen och har blivit mycket intresserad av det ni gör. Jag och en studiekamrat har bestämt oss för att skriva c-uppsats kring friganism. Vi skulle uppskatta väldigt mycket om någon av er skulle kunna tänka er att dela med er av era tankar kring överkonsumtion, dumpstring samt synen på dagens samhälle i en intervju med oss. Vårt huvudfokus kommer ligga på på de som vi intervjuar. Vi läser på högskolan i Halmstad,i Halland, och söker människor att intervjua i närheten, men det är inga problem för oss att ta oss till exempelvis Göteborg eller Malmö. Vi tycker det känns väldigt viktigt att lyfta er som tar aktivt avstånd från den hetsiga konsumtionen som råder och är väldigt nyfikna på vad det är som driver er att fortsätta, vilket motstånd ni möter osv. Så om du eller någon annan du känner till finns i närheten och kan tänka sig att ställa upp på att prata med oss så hör gärna av er.
    Antingen via mail till: aklarsson1983@gmail.com eller telefon: 0707263091

    Tack!

  70. Erik och Anna-Karin Says:

    Hejsan!
    Jag pluggar tredje året på Sociologi och socialt utvecklingsarbete i Halmstad. Jag och min studiekamrat Anna-Karin ska snart påbörja vår c-uppsats och har tänkt att skriva om friganism i Sverige. Vi hittade fram till er blogg och är mycket intresserade av att intervjua några av er.

    Vi tycker att friganism och dumpstring verkar väldigt spännande men har dock ännu inte provat själva. Vi tycker att det är väldigt viktigt att lyfta detta ämne i dagens konsumtionssamhälle och vi tänker grunda vårt arbete på era synpunkter, åsikter och berättelser. Därför skulle vi vara väldigt tacksamma om ni skulle vilja ställa upp på detta.

    Uppsatsen kommer inte att publiceras i någon tidning utan enbart på hemsidan Uppsatser.se och ni kommer självklart att få vara anonyma om ni så önskar.

    Först och främst undrar vi om det finns någon här som skulle vara intresserad av att bli intervjuad? Det kommer att ta ca 45 min och intervjuerna kommer att äga rum v.12-13, mellan den 19:e och 30:e mars. Platsen bestämmer ni helt och hållet!

    (Vi följer gärna med ut på ”fältet” och lär oss att dumpstra!)

    Tack så mycket!

    Hälsningar Erik & Anna-Karin

  71. Julia Says:

    Hej!

    Jag bor i Malmö och är toksugen på att börja dumpstra! Finns det ngn som har koll på Malmö och vill introducera mig?

    Tack snälla!

  72. Johanna Says:

    Dumpstra i Umeå någon?

  73. Mattias S Says:

    Haloj =)

    Jag är en skön svartskalle som bor i rinkeby och söker likasinnade sköna människor som vill hänga med och dumpstra i spånga/järfälla området. Jag åker gärna längre bort vid speciella
    tillfällen men håller mig gärna i närheten av byn på grund av lättja och tidsbrist, hehe.

    Ha det gott alla friganer därute =D

  74. Mattias S Says:

    Hej igen, just det min mail är: matucho82@live.com

  75. Sissi Says:

    Stuvsta / Rågsved / Farsta någon?

    Vill komma igång igen… gjorde stora framsteg i innerstan men nu har jag svårt att hitta nån ingång… Dom har varit duktiga på att sätta sopmosar i den här delen av stan… suck!

    Sodervagen0@gmail.com

    //
    Sissi

  76. linneawww Says:

    Hej!
    Jag har blivit lite frälst på det här med dumpstring! Skulle gärna slå mig ihop med andra dumpstrare, antingen för sällskapsdyk eller för utbyte av tips på ställen (som nybörjare har jag inte jättemånga tips att komma med själv, men jag letar aktivt). Själv bor jag i Solna, så norr/västerort är förstås roligt, men åker gärna till andra delar av stan för variationens skull också!

    Min mail är linawa snabela gmail.com!
    //Linnea

  77. Malin Says:

    jag bor i Kungsbacka och skulle jättegärna vilja dyka med någon, har aldrig gjort det förut och kanske inte du heller men tillsammans kan vi lösa det.

    Wistyl@hotmail.com

  78. Kaka Says:

    Någon i umeå som vill sällskapa och dumpstra?

  79. Betty Says:

    Jag är så sugen på att börja dumpstra, men vet inte hur och var jag ska börja! Och allt blir roligare med sällskap?! betty_fasan@hotmail.com

  80. Åsa Says:

    UPPSALA

    Har varit ute en enda gång, går gärna ut med andra men tar även väldans gärna emot tips om olika ställen dit man kan gå. Bor i kollektiv i Uppsala och vill ut men vet inte vart jag ska ta vägen :p

    asahippe@hotmail.com

  81. emma Says:

    Emma, Örebro ! Hör gärna av er :) emmish_91@hotmail.com

  82. Mikael Book Says:

    Micke, Linköping, Rimforsa, Kisa. Vill gärna ha dumpstringssällskap då det är roligare att vara fler.

    mikael.book@hotmail.com

  83. Lollo Says:

    Nord-nordväst om Stockholm, har aldrig dumpstrat, men vet att det finns fler därute som har och de som också vill börja. Vi kan börja tillsammans.
    manmastevaga@hotmail.com

  84. David Says:

    Tar gärna emot tips om ställen i lund, kanske någon som vill hänga på någon dag?

    Min mail är davidprojekt@gmail.com

  85. Matilda Says:

    Nybörjare på dumpstring. Pepp! Dumpstringskompis?
    Mejla mig på regnbagskatten@speedmail.se

  86. Dennis Says:

    Jag vill gärna gå ut och dumpstra med någon i Eskilstuna. Mejla gärna! :)
    zitaxoplambda@hotmail.se

  87. monique Says:

    Finns det någon som dumpstra i Kalmar?

    • Fredrik Says:

      Jag har dumpstrat i Kalmar några gånger

      • Emelie Says:

        Hej! Läser journalistikprogrammet på Linnéuniversitetet i Kalmar och vi ska göra ett studentradioprogram om ekonomi och sparande. Vi letar efter någon som ägnar sig åt ett otraditionellt sätt att spara på. Skulle du vara intresserad av att vara med?

    • Elisabeth Bowen Says:

      Hej! Dumpstrar du möjligtvis fortfarande? Jag är nyinflyttad och söker tips och sällskap

  88. Felicia Says:

    Halmstad här! Befinner mig i helsingborg ibland :)

  89. Jesper Says:

    Hej. Jag heter Jesper och bor i Sundsvall. Jag håller just nu på med ett spännande fotoprojekt om dumpstring och skulle vilja komma i kontakt med någon/några som håller på med det i Västernorrland. Hör jättegärna av er om ni är intresserade så kan vi prata mer.
    /Mvh Jesper

  90. fredrikus Says:

    Dumpsterbuddies sökes! Flyttar till Vällnigby om ca 2 veckor och undrar om en skulle kunna haka på någon med mer erfarenhet, alternativt starta ett Dumpster Gang med blandad skara dumpstrare. Nås på fredrik.wickberg@hotmail.com

  91. Angela Says:

    Hej jag är en tjej på 22år, bor i helsingborg och skulle gärna vilja dumpstra med nån/några! Aldrig gjort det förrut men skulle vara kul att göra :)


Kommentera

