Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Upptäckt 10 augusti 2010

Filed under: Frigan — Cont-Einar @ 0:02
Tags: , ,

När jag är i min lokala container, där jag har dumstrat så många gånger förr, hör jag plötsligt en röst säga:

– Hörde du det där? Är det är nån i containern eller? Alltså jag blev skiträdd, men det är fan nån i containern! Såg du inte lampan? Jag ringer polisen. Jag ringer polisen nu.

Jag packar ihop och lyssnar efter ljud, men hör inget och kliver ut. Efter en stund tittar två tonårskillar fram ur skuggan bakom ett träd en bit bort, och den ena har en telefon i handen. Jag vinkar till dom men dom stirrar bara, och jag finner det bäst att dra därifrån.

Men vilken sjuk reaktion! Att när man märker att det är nån i en sopcontainer direkt tänker att man ska ringa polisen. Hur är man egentligen funtad då? Vad var det för hot han tyckte att jag utgjorde mot någons säkerhet? Egentligen borde jag ju ha gått fram och pratat med dom, men jag ville inte att de skulle känna igen mig, eftersom jag bor, jobbar och dumstrar i en liten håla där rykten lätt sprids.

Men fångsten blev i alla fall bra. :-)

/ Cont-Einar

 

2 Responses to “Upptäckt”

  1. Adrianna Says:

    Hej!

    Jag jobbar på tidningen GT och skulle vilja få kontakt med någon eller några friganer i Göteborg.
    Hör gärna av er till mig med tips.

    Mvh,
    Adrianna Pavlica
    adrianna.pavlica@gt.se

  2. Max Persson Says:

    Hej,
    Detta är ingen kommentar egentligen, men jag hittar ingen mailadress på sidan så jag skriver här.

    Jo, det är så att jag har ett reportage som var tänkt för tidning men aldrig blev publicerat. Det finns att läsa här http://www.synfalt.se/ (scrolla ner lite) rubriken är ”Alltså, jag plockar kanske sopor, men jag äter inte sopor”.

    Jag hängde med några tjejer i Malmö som håller på med dumpster diving och gjorde ett radioreportage och sedan blev det även detta tidningsreportaget. Om ni är intresserade av att lägga upp det på Frigan.se hade det varit kul. Jag vill att så många som möjligt ska läsa.

    Hör gärna av er.
    Hälsningar
    Max


Kommentera

