Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Delicat(o)! 13 januari 2011

Filed under: Frigan — Dumpstermorsan & Spanaren @ 14:15

Vittnar nattens fångst om ett kallnat sug efter socker hos konsumenterna? Inte mindre än dryga 70 kartonger delicatobollar och 43 kartonger hallongrottor låg och väntade på oss. Vi räddade alla, såklart.
En ungefärlig uträkning skvallrar om kakor till ett värde av ca 2500 kr. Man kan inte låta bli att häpna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi plockade självklart med oss annan fin mat, bland annat en hel hög superfräscha tomater, hallon, yoghurt och ekologiskt smör, fläskfilé, kassler och gräddfil!  Blomkål och zuccini fick plats i en gratäng och hallon och apelsiner blev en fin smoothie till frukosten.

Keep diving!

/Dumpstermorsan, spanaren och apan

 

9 Responses to “Delicat(o)!”

  1. Linda Says:

    OMG! Delicatobollar! Fan tänk om man kunde fynda ens en sån förpackning.

  2. Linn Says:

    Hej!
    Jag tycker det ni gör är helt fantastiskt! Men jag undrar vad ni gör av all ätlig god mat? Hinner ni med att äta upp allt eller ger ni vidare en del an maten?
    Ha det bra!
    Linn Svennberg

    • apan Says:

      Jag ger bort mycket av det jag hittar då jag har en väldigt liten frys, det jag inte planerar att göra slut på de närmsta dagarna tillagar/förbereder jag och fryser alternativt bara torkar (frukt t ex).

  3. Hanna Sjöqvist Says:

    Hej!

    Såg att ni inte vill bli intervjuade av journalister, men vi är ett gäng studenter som gärna skulle vilja göra ett reportage om er för skolan. För att inspirera andra studenter till att också ta tillvara på maten! Hade vart väldigt roligt om ni kunde tänka er att ställa upp, eller ge oss kontaktuppgifter till någon annan som kan mycket om detta.

  4. Hanna Sjöqvist Says:

    Om du inte kan se vilken mail jag använde så är den: hanna.sjoqvist@gmail.com. Återkom gärna!!

  5. Jeanette Says:

    Jag blir jätteinspirerad, mitt matkonto är otroligt högt, då jag har glutenintolerans. Skulle vilja prova på denna typ av livsstil.

  6. […] ute på ett dyk med Apan där vi hittade en del grönsaker, vindruvor, tvättmedel och små apelsinjuicepaket med sugrör. […]

  7. bobbo Says:

    jag ville bara fråga hur kan ni bära så mycket på samma gång


Kommentera

