Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Anekdoter 03 februari 2011

Filed under: Övrigt,Frigan — Dumpstermorsan & Spanaren @ 6:39
Tags:

Tårtorna var lite mäktiga, men vår dumpstringsvän 70+ tog gärna hand om dem. Han är en riktig sockergris, en gång för sisådär 7-8 år sen, då jag hade via jobbet helt andra möjligheter att dumpstra, fick han till en jul nästan 6 kg mandelmassa/marsipan. Första veckan i februari var det slut. En gång fick jag fatt på en resturangburk med nutella 5 kg, den tog slut ganska fort med. Vid ett annat tillfälle blev det en back med olika sprit/likörflaskor,(barskåpsrens) många fulla/halvfulla, men eftersom jag inte tycker om alkohol tog han gärna över dessa med.

Jo, han gillar surströmming också. De gånger jag hittat roadkills, är det han som delar upp det & lägger resterna i skogen. Efter 6 timmar finns inte ett spår kvar när skogens olika djur ätit upp de hundarna inte fick. Alltför många ggr har jag sett roadkills legat kvar i många dagar med stor risk för nya påkörningsolyckor av de djur som vill kalasa. De människor jag pratat med som ringt polis etc vittnar om att polisen har lite andra prioriteringar än roadkills-tyvärr.

Håll ögonen öppna & på återseende / Dumpstermorsan

 

One Response to “Anekdoter”

  1. Adam Says:

    Ni får gärna skriva på trashwiki var det är ni dyker! Så att vi verkligen kan dela :]

    //En likasinnad


Kommentera

