Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Vovven har fest – wow 11 februari 2011

Filed under: Övrigt — Dumpstermorsan & Spanaren @ 6:32

Nattens dyk resulterade i mycket kött som passerat bäst före med några få dagar. Lilla vovven kommer ha fest i många dagar framöver. Även vår dumpstervän 70+ kommer med största sannolikhet att äta lite ungnötlever & leverpastej, vet att det kommer välkommet såhär veckan före pension.  Själv nöjer jag mig med lite pizza & kroppkakor. Ädelosten är perfekt att smula ner i lite grädde under uppvärmning till en supersmarrig pastasås.

På återseende / Dumpstermorsan & Hittekatten

 

11 Responses to “Vovven har fest – wow”

  1. Maria Says:

    Sympatiserar med friganism men tror inte jag skulle kunna leta efter mat i soptunnor. Eller kanske.. Som med all förändring krävs mod, övertygelse och handling.

    Maria

  2. Helena Says:

    Jag vill vara med! Är helt övertygad, särskilt efter att ha sett filmsnutten på svt. Det finns en massa mat som slängs därute utan att ens vara dålig, som att det inte var tillräckligt illa att det redan transporterats över halva jorden. Det minsta vi kan göra är att äta upp det! Come to mami! :P

  3. Stina Says:

    Hej! Jag är en student och tänkte börja leta mat i container etc men skulle vilja ha lite tips och råd från er innan jag börjar. Jag bor i Fisksätra, ni vet inget bra ställe härruntomkring som man kan hitta ätliga sopor från?

    Eller de kanske finns gng i centrala sthlm?

    ni får gärna höra av er till min mail
    tack på förhand.

  4. Emma Says:

    Hej!
    Fan va coolt det ni gör!
    måste bara fråga lite frågor
    (som ni gärna får svara på om ni har lust).

    Gör ni samma sak när det gäller saker, som att gå runt på återvinningen och hämta tv, dvd:er ? (så gör jag o min sambo)
    och sen undrar jag hur ni gör under vintern? är det inte svårt att få tag på mat då?
    och köper ni nånsin något i matväg, isf vad?

    Mvh Beundraren Emma
    Glad alla hjärtans dag på er!

    • Dumpstermorsan & Spanaren Says:

      Vi stjäl inte elektronik från återvinningen. Stöld/snatteri är omoraliskt & olagligt.
      https://frigan.wordpress.com/2010/05/06/2-som-matar-9/
      Mat inhandlas såklart, bla mjölk,så ofta som möjligt väljer vi ekologiska alternativ i strävan efter ett mera hållbart samhälle.
      /Dumpstermorsan

      • Adam Says:

        Kan vi lämna moralismen någon annanstans? Att ta elektronik från återvinning/grovsop är inte värre än att dumpstra mat. Det handlar om att fylla ett behov utan att konsumera i den kapitalistiska ekonomin, och således en självklar del av friganism. Friganism innefattar dumpstring av mat, möbler, tillriksskrapning, donation av prylar man inte längre behöver, anordna free markets, etcetera.

        Moralisera inte över friganism som inte råkar passa eran egen uppenbart snäva bild.

        Anarki och jävlar anamma, snälla.

      • Jag har mina skäl till min moral.

      • Random Says:

        Är intresserad av friganism och kikat runt lite här och där. Men kan du förklara för mig hur det är moraliskt fel att ta elektronik från återvinning men inte mat?

        fridens

      • Dumpstermorsan & Spanaren Says:

        Är det inte uppenbart korkat att ta nånting du kan bli straffad för ? Alla återvinningscentraler jag besökt senaste åren har stora skyltar om just detta. / Dumpstermorsan


Kommentera

