Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Ny dykare – FreeBee 18 april 2011

Filed under: Övrigt — cptCalavera @ 10:25
Tags: , , , , , ,

Hejsan!

Det här blir lite av ett presentationsinlägg för min del. Jag har hört talas om och vart intresserad av containerdykning i flera år men det var så sent som för ungefär ett halvår sedan som jag för första gången sedan barnsben tog ett nytt stapplande steg ner i en container. Första dyket var lite av en besvikelse efter att ha sett alla fina bilder här på bloggen. En snickers och två påsar nudlar… Däremot, efter den gången, och efter att ha hittat nya och bättre dumpsterställen så har mina fynd bara ökat i både kvalitet och kvantitet.

Att dokumentera min fynd har jag börjat med de senaste veckorna, och även tagit en del bilder på vad som hänt med maten efter att den har blivit tillagad. I det här premiärinlägget lägger jag upp de bilder jag samlat på mig hittills, inlägg i framtiden kommer dock vara lite mer standardiserade med en bild eller två samt lite dyktext.

Jag passar även på att länka till en artikel i en lokaltidning som jag gillade mycket. Bra initiativ!

http://na.se/nyheter/orebro/1.1162569-mat-som-blir-over-till-dem-som-behover

Håll till godo!

/FreeBee

 

One Response to “Ny dykare – FreeBee”

  1. Dumpstermorsan & Spanaren Says:

    Kul att du äntligen kommit igång & har dyklycka. Klart att vi andra oxå haft många mindre lyckade dyk, speciellt innan man lär sig.
    På återseende / Dumpstermorsan


Kommentera

