Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Dumpstermorsan säger varför 21 april 2011

Filed under: Övrigt — Dumpstermorsan & Spanaren @ 8:33
Tags: , ,

”Anna” skriver som kommentar  till inlägget https://frigan.wordpress.com/2009/06/18/10000-besok-och-svarare-att-hitta-mat-i-stockholm/

”Postat den 2011/04/21 kl. 2:41

Har kollat lite i inläggen i den här bloggen, och slås av en sak:

Ni verkar inte tycka om journalister eftersom uppmärksamhet i media kan leda till att soprum med mat låses, och att det då alltså blir svårare att ”dumpstra”. Samtidigt så är ni upprörda över hur mycket som slängs.

Det kan inte kopplar, är motsägelsen i detta. Om ni är så upprörda över detta slöseri, så skulle ni väl älska att media tar upp det, så att folk får reda på vad som händer? Eller hur tänker ni er annars en förändring?

Jag får för mig att ni egentligen bara vill ”dumpstra” för er egen skull. Som någon skrev i en av kommentarerna, så verkar det vara lite av en innegrej mer än ett verkligt politiskt och samhälleligt engagemang. ” – Anna

Jag personligen har väldigt dåliga erfarenheter av media, det skrevs en del om mig för 10-15 år sen (ingenting som har med dumpstring att göra), inte alls nåt allvarligt, men en del osanning & jag fick inte en chans att berätta sanningen i media vilket ledde till att folk började prata & hitta på egna sanningar, barnen blev mobbade i skolan, jag fick problem i arbetslivet & tvingades till slut flytta till annan ort. Orkar inte med detta en gång till.

Kontenta:

Ja, det är bra att slöseriet uppmärksammats på alla sätt, bra att fler människor börjar tänka & agerar, MEN jag personligen vill aldrig mera träffa en journalist pga av mina dåliga erfarenheter. Spanaren har oxå dåliga erfarenheter av media.

På återseende / Dumpstermorsan

 

4 Responses to “Dumpstermorsan säger varför”

  1. AI Says:

    Åh, jag måste bara berätta. Igår var jag och min sambo ute på vift igen. Först cyklade vi iväg till de vanliga två ställena, heltomt på det ena, en stor lastbil stod lite väl nära parkerad på det andra och skymde sikten. Så vi tog bilen och gav oss iväg till ett par andra ställen vi inte testat innan. Ett hade stängsel men det andra blev jackpot. Helbra! Väldigt centralt men kändes ändå bekvämt. Hittade massa te, dyra mögelostar och Becel proaktiv samt en parmesanost. Åh, lycka. Jag tycker det är så himla roligt att dela med mig av fångsten sen, idag ska jag plocka ihop ett par trevliga kassar och sen åka hem till mina föräldrar.

    Mamma blev nästan ledsen i veckan när jag kom hem med ett litet berg av bananer. ”Hur ska vi hinna göra åt alla de här???”. Vi pratade lite om det och mamma tyckte det var himla synd att vi inte vågar prata mer öppet med det så vi hade kunnat dela med oss lite mer och rädda mer mat. Det håller jag med om, det hade känts bra. Men men.

    • Dumpstermorsan & Spanaren Says:

      Kul att det går fint med dina dyk AI !
      Bananer, speciellt dumpstrade är jättegoda & söta att torka om man har en mattork. Eller så kan man skära i bitar & stoppa i frysen, smaskens att köra i mixern tillsammans med tex frysta hallon eller melon. Du kommer säkert hitta vänner att dela mat med vad det lider, stressa inte. Lycka till !
      På återseende / Dumpstermorsan

  2. Dumpsterpinglorna Says:

    Det är ju bra OM det blir debatt. Men om det bara blir låst och dom slänger lika mycket så blir det inte så bra.

    Jag tror att dom flesta gör det för miljöns skull.

  3. […] media här på bloggen. Mest i kommentatorsfältet, men även i inlägg. Mest dissar mot media, som dumpstermorsan skriver.  Helt förståeligt och bra så. Men varför är det […]


Kommentera

