Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Kände på mig att jag glömt nåt.. 18 maj 2011

Filed under: Frigan — Dumpstermorsan & Spanaren @ 14:26
Tags: , ,

Ibland funkar min intuition väldigt fint, visste om naturgodiset men kände på mig om det andra godiset, bla 48 askar läkerol cactus fanns i de säckar jag inte hann med att kolla häromnatten. Som bonus blev det ”dagsfärska” grönsaker & 5,5 kg fryst lax.  Vår 70+ dumpstervän blev VÄLDIGT GLAD LAX för den frysta laxen. Katterna ska få mumsa lax oxå.

På tal om media är jag numera lite kluven. För egen del är det ingen tvekan, har skrivit om det i tidigare inlägg, men jag är inte så säker att det bara är av onda. Flera människor får upp ögonen för detta genom media & kanske hjälper till att förändra slöseriet på sikt.

På återseende / Dumpstermorsan

 

3 Responses to “Kände på mig att jag glömt nåt..”

  1. filip.p Says:

    Hej, läste nyss dina intressanta blogginlägg. jag undrar bara, går ni typ till maxi och coop och letar i deras sopptunnor? för om man kan hitta regnkläder och mat som går att äta så är det ju fett värt det :D.

    Har ni hittat några regnkläder t.ex. eller överdragsbyxor? då jag är i behov och tänkte också testa att leta.

    tacksam för svar

    mvh/filip :)

    • Dumpstermorsan & Spanaren Says:

      Ja, vi går bara till containers/soptunnor & letar. Jo, det har hänt att jag hittat jacka & liknande, fast inte i containers utanför mataffärer, utan i grovsoprum eller tillfälligt uppställda containers. Bästa klädfyndet var ett par schysta fjällrävenbyxor i en sopsäck på en liten skogsväg (typ dumpat av nån som flyttat). Om du ska ha tag på överdragsbyxor billigt, kolla Stadsmissionen, Röda korset, Myrorna etc eller på nätet, där kan du hitta plagg för en billig peng. Lycka till
      / Dumpstermorsan


Kommentarer är stängda.