Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Förlorad dumpsteroskuld och massor med bröd! 18 september 2011

Filed under: Frigan — indigo @ 12:33
Tags:

Hej kära friganmänniskor! Förra veckan förlorade jag och några vänner vår dumpsteroskuld, och det kändes bra! Det här är min första post och jag kommer att hålla mig rätt kortfattad, men jag vill inte att någon ska missa hur glad jag är över att ha påbörjat det här. Vi anföll några soptunnor bakom ett coop och hittade massor av saker. Förutom maten fick vi även med oss några vita skjortor, tvättmedel (vittvätt, haha) och en sån där duk som man drar ner när man ska overheada eller powerpointa något; planerar att klippa sönder den och måla på den eftersom riktig duk är dyrt. Hur som helst är vi alla nöjda med våra fynd, och planen är väl att ganska snart köra igen.

Te, popcorn, en massa vinbärsgelé och köttbullar, pasta, skinka, korv, pastej, massor av frukt och en stor kasse bröd och bullar. Majoriteten av den fick ligga kvar, själv har jag dock min tilldelade hyllhalva i frysen full… Massor av snus och glass hittade vi också, men glassen var helt smält och ingen av oss snusar, så det fick vara. Juicen fick vi också slänga då den var dålig, men annars gick det väldigt bra.

När vi stod i busskuren och sorterade allting vi hittat svängde en buss förbi och chauffören stannade för att prata en stund. Han var trevlig och gav oss papper att torka av händerna på då vi var fem varav fyra noobs som inte hade handskar att ta med. Något att tänka på till nästa gång! Ha det awesome!

/indigo.

 

One Response to “Förlorad dumpsteroskuld och massor med bröd!”

  1. Dumpstermorsan & Spanaren Says:

    Gratulerar till den fina premiären.


Kommentera

