Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Jakt på nya marker 06 oktober 2011

Filed under: Frigan Göteborg — Utfyllnad @ 20:39

Vad jag fick med mig hem för ett tag sedan, en hel del – bland annat 5 kg mjöl på vilket jag hunnit baka kärleksmums på och tillsammans med bananerna en banankaka. Havrekusarna har mumsats på med diverse goda pålägg, och självklart paprika. Morötterna har jag doppat i hummous.

Limpan har jag skivat och lagt in i frysen. Jag har även hunnit tillaga två frukostar bestånde av ägg-fria (veganska) fattiga riddare med sockerlags-stekta/kokta plommon (vilket jag hittade ett helt paket av).

Av zucchinin tillagade jag bland annat en tomatbaserad sås, till vilken jag serverade pasta;

/Ellen

 

 

4 Responses to “Jakt på nya marker”

  1. Matilde Says:

    Ååh vad goda grejer du gjorde av det vi hittade! Jätte fina bilder :D
    Vi borde dra ut någon gång under veckan tycker jag.

    // pippi

  2. Natalie Says:

    Hej!
    Jag och min kombo är nybakta dumpstrare i Göteborg. Har varit bakom Willys i Sisjön en gång och även vid en mindre affär i Långedrag. Det blev succé på frukt och grönt fronten! Vilka ställen kan du tipsa om?

    Mvh Natalie

  3. freegan_UK Says:

    hi!! i’ve just moved to gothenburg from the UK and looking at your blog i’ve become very much interested in discovering the whole process and becoming one of you! would you be able to contact me by e-mail and maybe hook-up the next time you’re out and about dumpster diving? :) thanks!

  4. Veronica Persson Says:

    Hej! Jag skulle gärna komma i kontakt med dumpstrare i Göteborg, jag skriver för Aspekt.nu och skulle vilja prata med någon som är aktiv för en artikel jag skriver.


Kommentera

