Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

spontandykning 12 oktober 2011

Filed under: Frigan Växjö — StudentDykaren @ 22:39

Ett litet spontandyk i en av de lokala butikernas containrar resulterade i ett ganska stort fynd av flertalet kilo morötter, nästan ett halvt dussin ägg(5 ägg), en längd kaffebröd, lite tomater, två annanaser, två flaskor activia, 1 liter mjölk ett kilo bananer och tre paprikor

morötterna blev till morotsjuice med en gång och bananerna frystes in och ska bli till glass.

ganska lagom stort fynd att fylla studentkylskåpen med.

vi är annars vana vid att vi hittar massa bröd, det är något som vi brukar hitta annars. det är vanligt med minst 5kilo bröd per dyk, men denna gång inte en enda påse bröd, men desto mer annat. mejeriprodukter är det inte ofta som vi hittar, inte vad det gäller mjölkpaket iallafall.

//StudentDykarna Växjö

 

 

 

3 Responses to “spontandykning”

  1. Sandra Says:

    hej! jag pluggar lite utanför växjö och har bara tagit mig till vislanda för att dumpstra två gånger hittills. vore skitkul att få hänga med ut nån gång i växjö.. antar att det finns lite fler ställen där :)
    hör av er om ni vill ha sällskap!
    peace! /sandra

  2. Freeganvegan Says:

    Sweet, hade varit kul att dyka med er i Växjö, brukar dyka men alltid kul att vara fler =)

  3. Johanna Says:

    Hej, jag heter Johanna och pluggar fred och utveckling vid Linnéuniversitetet i Växjö och jag håller nu på att påbörja min kandidatuppsats. Min tanke bakom uppsatsen är att skriva om just friganism och allt som är interessant runt omkring detta. Ni förstår nog vart detta leder, jag skulle hemskt gärna vilja höra lite om detta i en liten intervju. Inga namn kommer att visas i uppsatsen om det inte begärs av de jag intervjuar! Hör gärna av er till jwihk09@student.lnu.se, alla som vill


Kommentera

