Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Lövbiff X många 20 oktober 2011

Filed under: Frigan — Dumpstermorsan & Spanaren @ 7:28
Tags: , ,

Jag är tillfälligt utan bil, men tog en promenad för att kolla läget. För en gångs skull väldigt mycket kött, bästföre dag nån dag  innan. Min hund är inte så himla kinkig när det gäller bästföredatum, tänkte att jag skulle försöka mig på en repris kommande natt.

Utrustade med bättre väskor (STOR rygga & trunk) tog jag en nattlig promenad. Det som syns på bilden väger 26 kg & jag är lite impad av mig själv att jag orkade bära det 3 km. Totalt har jag burit hem nästan 10 kg lövbiff á 115 kr kilot.

Måste få tillägga att grädden på bilden har lång hållbarhet. Den 17 september fångade jag 27 paket. Bästföre hade passerat, med hur många dar minns jag inte längre. 70+vännen fick hälften & resten har jag lagat mat/skämt bort katterna med. Häromdan var det en svag doftförändring men inget som kattorna brydde sig om.

På återseende / Dumpstermorsan

 

ps. minst hälften av de granplantor jag & min äldsta busplanterade (300st) under 2 nätter förra sommaren har klarat sig.

 

One Response to “Lövbiff X många”

  1. Annika Says:

    Hej! Jag har länge varit jätteintresserad av att börja ta tillvara på all mat som bara slängs. Tycker det är skam att slänga mat, skulle aldrig göra det själv!! Men jag känner ingen som vet hur/var/när man gör detta! försökt googla runt och hamnade här. maila mig gärna annika.ma.johansson@gmail.com


Kommentera

