Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

No Junk -eller hur ?! 30 november 2011

Filed under: Frigan — Dumpstermorsan & Spanaren @ 6:09
Tags: , , ,

Lite komiskt att hitta det här snackset i en container

Champinjonerna är i mycket finare skick, än de som finns i försäljningsdisken på coop i min by !

5 kg Japanmix, lite cashewnötter, dödlig dos bittermanel (600 gram), bacon, bearnaisesås, sill som legat i containern mindre än 12 timmar, rödbetor mm

En stor hög med finfina bananer, brysselkål, färska kryddor & färsk ravioli. Morotsstixen var superdupergoda, som ostbågar, men med lite söt morotssmak. Känner mig som en osynlig  Robin Hood då jag på morgonkvisten åker en sväng till Spanaren med en kasse mat & 70+ vännen får sin. Nu längtar jag bara efter att hitta ost, det var länge sen sist.

Funderar en del på om det bara är jag, dumpstergrrl och indigo som håller på med den här extremsporten-containerdykning numera ?!

På återseende / Dumpstermorsan

 

3 Responses to “No Junk -eller hur ?!”

  1. AI Says:

    Nejdå, jag och sambon traskar ner alltsom oftast till vår närmaste affär och kommer hem med lite smått och gott. Stora låsen på favoritstället verkar bli kvar denna gång, de försvann tre gånger men nu verkar de sitta permanent… Men vi kämpar på :-) Ost ja… Det längtar vi med efter nu! På favoritstället hittade vi ca 30 ostar på två dagar i somras… Matberedaren gick varm,

  2. Joakim Says:

    Samma här. Jag dumpstrar hyfsat regelbundet, men har inte haft riktigt tid att lägga upp alla fynd på blogg.

    /dumpsterdevil

  3. Maskrosen Says:

    Jag brukar dumpstra,men har ingen kamera att fota med.


Kommentera

