Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

18 kilo ost 09 december 2011

Filed under: Frigan Stockholm — dumpstergrrl @ 13:52
Tags:

Igår var det en bra kväll för ett dyk. 18 kilo hushållsost fann vi i containern och ännu mer juice! Sen några dyk tillbaka kan vi bada i juice, vi lever i ett fett överflöd på den här sidan av stan. Vår nya dumpstringsgranne, Han-Med-Lapparna tog några paket skinka. Jag tror Han blivit frälst (och inte av Jesus som vi förresten spelade kort med under kvällen) då han inte minns senaste gången han var och handlade i affären. Dumpstring ftw!

Jag är inte den som brukar önska mej julklappar, men om jag var tvungen att önska mej nånting så skulle det vara en fet frys!

Vi fick för oss att bygga en oststapel – stabilt!

MVH,

//Dumpster Grrl

 

3 Responses to “18 kilo ost”

  1. Jag är imponerad ,hur orkar du bära hem allt ! Det är vi medborgare som ratar så mycket,plockar i hyllor längs in i hyllan ,för bäst före datum.Det är något fel på märkningen ”bäst före datum”,det är inte många som förstår märkningen,det är därför så mycket onödigt slängs.
    Jag köper ofta mejeriprodukter och annat 30% nedsättning priset,aldrig något fel på dem.Nästa tanke jag har varför komposteras inte allt ? Affären måste väl kunna använda samma system som oss andra,samla i påse och Renova hämtar för att det skall bli jord. Egentligen tycker jag ju det är bättre att produkterna används av dem som vill dyka som du gör.” Mer tas ju till vara ”
    En fråga : Är det någon mat som du aldrig hittar ? Kött eller fisk kan väl inte vara vanligt eller ?

    • dumpstergrrl Says:

      Många gånger då jag dyker har jag kanske 1-2 personer till med mej, så det brukar inte va så svårt att få hem grejerna. :)

      Faktum är att det mest brukar vara kött och fisk som man kan hitta, dock är det inget jag tar då jag är vegetarian. Saker jag aldrig hittat, av det jag brukar använda, är väl kryddor, olja och sojaprodukter o annan specialmat.

  2. Emelie Says:

    Hejsan!
    Jag är en tjej som går andra året på gymnasiet. Jag och 5 tjejer i min klass ska göra ett radioprogram om friganism och vi skulle behöva personer att intervjua. Skulle du eller någon du känner vara intresserad av att ställa upp på en intervju?
    Mvh,
    Emelie, Västerås


Kommentera

