Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Massa nötter & mera te ! 22 januari 2012

Filed under: Frigan — Dumpstermorsan & Spanaren @ 14:18
Tags: , ,

 Det blev ett fett dyk inatt, mera te och nästan 9 kilo nötter. Fetaosten sitter inte fel den heller.

Ibland när det är dåligt väder undrar jag varför jag gör det här, men så räknar man ihop prislapparna… Varuvärdet på bilden är 2500 :-

Beroende på årstid, väderlek & utbud så dumpstrar jag för mellan 1000-8000 kr i månaden. Nu mäktar jag & min familj inte äta upp allt själv, men jag har flera vänner som gärna tar emot gratis mat.

Filodegen blev smaskens ihop med äpplen & kanel. Rågkrossen gjorde matbrödet saftigt. Te har jag delat ut till mina kurskompisar, succe. Vet inte om hummern är ätbar, men mina kattor ska få testa. Sjukt dyr mat iaf, kilopris ca 700:-

På återseende / Dumpstermorsan

 

 

13 Responses to “Massa nötter & mera te !”

  1. Johanna Says:

    Jag är så sjukt intresserad av att börja dyka i Umeå. Vart vänder jag mig?

  2. molly Says:

    Johanna! Vet inte om du kommer se detta men kolla in min och mina vänners blogg: http://elmdump.blogspot.com/ . Vi dumpstrar i Umeå!

  3. Minna Wallén Says:

    Hej! Vi är tre journaliststudenter vid Lunds universitet som vill göra ett tv-inslag om matsvinn och dumpstring. Vi vill komma i kontakt med någon som ägnar sig åt detta i Lund eller Malmö och som kan ställa upp på en intervju den här veckan. Vi skulle gärna hänga med på en dumpstring. Är det någon som kan ställa upp eller som känner någon vi kan kontakta? Hör av er på minnawallen@hotmail.com eller 0762345359.

  4. Carina Says:

    Finns det ngr Friganer i Borlänge?

  5. Hanna Says:

    Finns både i Falun och i Borlänge =) Ut och dyk träffar du säkert på någon av oss någon gång =)

    • Carina Says:

      Intressant, men tycker det ser ut som de flesta butiker i Borlänge har sina containers oåtkommliga :(

    • mongongonut Says:

      Oj! Var hittar man dumpstringsställen i Borlänge? Är van Lunds överflöd men verkar bristfälligt här och mitt samvete gillar inte att äta mat som inte är dumpstrad! Dela gärna med dig om du har tips! :)

  6. e & m Says:

    Vi har dumpstrat i över ett år, sambon och jag… i Borås. Vi hittar bara frukt&grönt och bröd. Inte att det är så ”bara”, men vi hittar aldrig annat. Något tips? Äter veganskt i vanligs fall men om jag hade snubblat över en massa fetaost hade jag inte blivit direkt ledsen.

  7. Emelie Says:

    Hej! Jag är i Uppsala och vill gärna ut och dumstra! Har någon tips eller råd till en nybörjare eller kontakt med någon som dumpstrat i Uppsala tidigare?

  8. Huffe Says:

    Ska vi dumpstra ihop?

    • Dumpstermorsan & Spanaren Says:

      Hej Huffe
      Jag har en massa andra saker i mitt liv som tar tid, bla jobbar jag heltid numera, så dumpstring får det bli nån gång emellan varven då jag hämtar ett av mina barn från sitt nattjobb på annan ort. Bor på landet så det går inga bussar då. Jag tror säkert att du hittar nån att dumpstra med, kolla läget i närmaste container. Lycka till ! / Dumpstermorsan


Kommentera

