Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Uppmaning ! 12 mars 2012

Filed under: Frigan — Dumpstermorsan & Spanaren @ 21:54
Tags: , ,

Fick en kommentar till mitt inlägg https://frigan.wordpress.com/2011/12/18/1-tjog-agg-1-kg-lax-kostade-forfrusna-tar/ från Pleu. Tror tyvärr inte fenomenet fattig pensionär är något unikt med min 70+vän. Jag har tänkt på det under dagen & uppmanar härmed alla friganer att ragga upp en pensionär eller 2, kanske i samma trappuppgång eller på samma gata & dela med er av överflödet. Min 70+ vän har hjälp mig genom åren med hundrastning då jag jobbar, mata kattor & ta in posten de gånger jag & familjen åkt iväg några dagar. Ibland har min 70+ vän följt med som medchafför på långresor. Pensionärer brukar inte vara så kinikiga med bäst-före-datum.

Senaste veckan har jag fyndat gott i containern, äckligt mycket. Bla 57 kg kött såsom argentisk oxfile, en 3 kg bit rostbiff, massa kotletter & flintastek. Köttet har varit fryst, eller på gränsen till fryst så min erfarenhet säger att tillagning direkt på fruset kött är helt ok. Även färsk kött kan lukta lite när man bryter förpackningen. Skölja av med vatten brukar funka även då. Skriver även på Twitter under aliaset Dumpstermorsan.

På återseende / Dupstermorsan

 

One Response to “Uppmaning !”

  1. U Says:

    Hej! Shit asså. Jag är i himlen. Jag har dumpstrat två nätter nu – på ETT ställe – och insett att jag t ex aldrig mer kommer att behöva köpa kattmat så länge jag lever. Frysen är nu sprängfylld med fullt dugligt kött av alla de slag. Och massor av annat så klart. Nu kan jag ge katterna hur nyttig mat som helst helt gratis istället för köpt kattmat som kan innehålla vad sjutton som helst. Och nu har jag ju råd att skaffa min hett efterlängtade fjärde katt! En annan dumpstrare mötte jag också. Det var en härlig känsla. Jag trodde bara det var jag i den här lilla stan som vågat sig på såna ”galenskaper”. ;) Tack för en inspirerande blogg. /En som ”sett ljuset”. :)


Kommentera

