Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Roligt mail! 08 maj 2012

Filed under: Övrigt — dumpsterelesy @ 18:24

I morse fick jag minsann ett litet roligt mail från Örebros lokala tidning! En av journalisterna håller på och skriver ett reportage om dumpstring och undrade om jag ville träffas och prata med henne, ev. om hon fick följa med någon gång! Självklart tyckte jag att det lät som en rolig grej, så hoppas på att hon hör av sig snart igen :) Och hoppas jag har lagat min cykel till dess också så att det blir lite lättare att ta sig dit ;) Tänkte bara att det var en liten rolig nyhet att dela med mig av! ^^

Kramar!

 

4 Responses to “Roligt mail!”

  1. dumpsterpinglorna Says:

    Tänk på vad du säger när du snackar med journalisten. De tycker om att skriva om detta för att media vet att det säljer. Så viktigt hur media riktar detta reportage! När en journalist gjorde reportage om dumpstring i våran stad blev allt dåligt. Butikerna skaffade lås, hällde ut massa diskmedel på grejjerna osv.
    Vi måste väcka samhället, men på rätt sätt! <3

    • dumpsterelesy Says:

      Absolut! Men hon hade fått fatt i ett annat gäng som hon skulle joina, men ställde ändå några frågor till mig. Nämnde lixom inga namn eller något och hon lät väldigt positivt inställd till hela dumpstring grejen. Skriver hon något illa om det så får jag ta upp det men en av journalisterna jag känner på den tidningen så att hon rättar till det ;)

  2. L Says:

    Måste säga att jag är mycket imponerad och inspererad av denna blogg. Vi håller på med ett mat projekt i skolan just nu och man blir alldeles förfärad av all mat som slängs, särskilt här i Europa. Ännu mer förfärad blir man av att få reda på att de där super nyttiga paprikorna man tryckt i sig i hopp om att få lite c-vitamin och karoten är totalt konstgjorda i Holland. Ska ta en seriös fundering på om man kanske ska testa på att dyka lite själv, men kanske behöver lite terapi först så man blir av bacillskräcken!

    Keep it up!!!

    • dumpsterelesy Says:

      Vad kul att du blir inspirerad!
      Ja det är tyvärr oroliga siffror när man kollar på hur mycket som bara slängs! Hade bara min cykel varit hel så hade jag helt klart dumpstrat mer än vad jag gör just nu!
      haha ja det kan vara en fördel att bli av med bacillskräcken ;) Men det finns ju mycket mat och dylikt som ligger i förpackningar som går att tvätta av, då har ju inte innehållet i sig fått baciller på sig ;D


Kommentera

