Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Vad finns i tomtens sopsäck? 25 december 2012

Filed under: Frigan — Frigankollektivet @ 15:33
Tags: , , , ,

Insänt till Frigankollektivet den 14 dec:Bild

”Nattdykarn” är i farten! Här är lussedagens dyk, väldigt lyckat! Fick med mig apelsiner, bananer, kaffe, yoghurt, rosor (!favoriten), blandfärs, ostznitslar, ägg oboy, juice ….lite av varje helt enkelt! Vissa saker va daterat januari, och andra 09- 2013, helt sjukt att detta slängs!

/Emma

 

4 Responses to “Vad finns i tomtens sopsäck?”

  1. Per Engström (0730-412766) Says:

    Hej,

    jag har själv dumpster divat (och är vegg) och skulle nu vilja komma i kontakt med någon i sthlm som dumpster divar regelbundet. Jag vill göra ett radioreportage och skriva en artikel kring fenomenet.

    Kontakta mig så snart som möjligt!

    kram,
    Per (fotograf/journalist/aktivist)

  2. Shwan Says:

    Hej
    Vad jag vet så är ni i Uppsala ? jag, en dupstrare, kommer dit från götet imorgon, min sambo jobbar i Uppsala nuförtiden och skulle vilja dumpstra med er :) Du ser min email så släng gärna iväg en mail så ses vi, eller hörs vi ;)

  3. Hej!
    Ni är ju för fan hjältar!!!!!
    Vet ni det? Förmodligen.
    Tänk om fler ägnade sig åt detta!!! Bilderna säger ju minst sagt att matten både räcker och blir över va?
    Men hur gör man liksom? Jag skulle lätt vilja prova men det gäller kanske att veta vilka containrar som är olåsta osv eller?? Hoppas hoppas hoppas att bloggen är bruk fortfarande så jag får ett svar! :) /C

    • Jag hittade ju en helt utomordentlig guide på bloggen så ignorera tidigare fråga.
      Det verkar mer komplicerat och smutsigt än jag trodde, men jag är en sån som vill prova på mycket och det här är säkert riktigt spännande ju… :P


Kommentera

