Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Jackpot! 04 april 2013

Filed under: Övrigt — freefewd @ 20:38

Nu var det ett bra tag sedan vi postade här och även övriga skribenter tycks vara lite i dvala. Synd, för det är roligt att visa vad en kommer över! Idag körde vi ett snabbdyk efter träningen och det var verkligen vältimeat! Som vegetarianer ratar vi ju en hel del av det som slängs men idag var det verkligen jackpot! Väldigt många paket av diverse vegetariska biffar (grönsak och soja) och även lite sojafärs! Toppat med några liter mjölk, en lätt-färskost, lite ägg och en del frukt (och såklart lite godis, det har ju varit påsk) blev det ett mycket lyckat dyk. Nu blir det burgare med potatis eftersom dyket innan detta resulterade i 15kg potäter. Mums!

 

 

Image

 

4 Responses to “Jackpot!”

  1. Julia HW Says:

    åhh jag tycker om er! hittade precis bloggen :))) jag blir helt klart taggad på att ta steget till att bli en stordykare, tack för inpreration! :D

  2. isabella Says:

    Hej! Sjukt intressant blogg! Jag skulle såå gärna vilja göra ett reportage om dumpstring här i Umeå (skriver för Umeå tidning). Det är ingen av er som är sugen på att vara med? Att vara anonym är inga problem :)

  3. Sandra Says:

    HEEEJ! Nu har jag flyttat till Gbg. Dumpstrade mkt där för några år sen och nu skulle jag ha samma tur trodde jag. Men nädå.. va på fyra ställen som brukade va huuur bra som helst, Antingen hade dom skaffat en ”matpress-container” eller tagit bort containern helt. Så nu är jag på jakt efter nya :) Vet nån av er som skriver här på Frigan någon som bor i Gbg? Hade dessutom varit kul att dumpstra med någon! Ha det fint. /Sandra

  4. anonym Says:

    Jag undrar om detta är olagligt? Om det inte är det så tycker jag det är synd att inte fler gör detta. Som du säger:”våga lev på överflödet”.

    Vi gör inte detta med mat…utan skönhetsartiklar, elektronik, trädgårdssaker, hus och hem, leksaker, spel osv…
    Men inte provat livsmedel och mat ännu.

    Vi har inrett hela vårt hem med nya, felfria och helt bortkastade elektronik. Tv, spelkonsoler, nyaste mobilerna, dammsugare, kaffemaskin, högtalare, hörlurar, bakmaskin, köksassistent, micro, ljudanläggning, jätte stora vaser, datorer, surfplattor, digitalkameror m.m.

    Helt otroligt!!!!!!!


Kommentera

