Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Sommarbänken- ljuvlig repris 22 juni 2013

Filed under: Frigan Stockholm — Dumpstermorsan & Spanaren @ 14:01

Sommarbänken -repris

Trist att Friganbloggen verkar död, men jag är väl själv en bidragande orsak och inte längre publicerar bilder på mina fångster..

Dumpstrar fortfarande regelbundet, brukar bli en gång i veckan, men nu är det dåligt dumpsterväder om  man inte får fatt på sånt som nyligen hamnat i containern/tunnan.  Ett hett sommartips är att kolla av vid badplatser, där man lätt kan få ihop pantflaskor för flera hundra kronor.  En o annan kvarglömd handduk får följa med hem.

En krönikör som jobbar på en av kvällstidningarna försökte kontakta mig via Twitter, såg jag flera månader senare, han fick tag på en annan dumpstrare och skrev detta http://bloggar.expressen.se/lars/2013/03/las-sverigereportaget-om-det-vansinniga-matsvinnet/

Artur och hans fästmö har gjort en jättefin karta i Google maps https://www.google.com/maps/ms?msid=200160790770979812882.0004df0df45b8be50c7cf&msa=0

En annan fin sida http://freegan.info/freegan-directories/dumpster-directory/

På återseende / Dumpstermorsan

 

10 Responses to “Sommarbänken- ljuvlig repris”

  1. jonas Says:

    Önskar jag vore lika modig som er och ge mig ut och hämta gratis mat!

    • Dumpstermorsan & Spanaren Says:

      Hej Jonas
      Du har ju nära till Delicatofabriken i Kungens kurva, kanske kan du börja med den ?
      Lycka till / Dumpstermorsan

  2. Annika Wilhelmson Says:

    Hej!
    Jag är journalist och skulle vilja hitta någon som dumpstrar i Gävle för en artikel. Anonymitet ges om det är ett krav. Känner du någon?

    Hälsningar,
    Annika

  3. Alex Says:

    Tja!

    Dumpstrar du ensam? =)

    Med vänlig hälsning

    • Dumpstermorsan & Spanaren Says:

      Tjena Alex
      Jo, jag fick visserligen upp ögonen för matdumpstring ihop med spanaren, men hon & jag bor inte på samma ort längre. Så jag gör mina dyk själv 1-2 ggr i veckan sen några år tillbaka, tycker det är rätt skönt för jag hinner med att tänka på sånt jag annars inte hinner. Jycken brukar hänga på mina pantburksrundor.
      /Dumpstermorsan

  4. Alexandra Says:

    Åh jag vill också dumpstra! Men skulle vilja ha typ en gäng. Läskigt att vara ute själv på natten ju =)

  5. dzadzadza Says:

    Hej, tänkte börja dumpstra i södra stockholm nu. Några tips, platser och dylikt?

    n


Kommentera

