Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Hitta dumpstringskompisar! 26 juli 2014

Filed under: Övrigt — universitetsstudent @ 20:46

Dumpstrar du själv men vill ha sällskap?

Är du nyfiken på att börja dumpstra och försöker hitta likasinnade?

Gör din efterlysning i kommentarerna nedan! :-)

Glöm inte säga vilken ort du letar efter folk och en mailadress :-)

 

74 Responses to “Hitta dumpstringskompisar!”

  1. Jesper Says:

    Jag är i skrivande stund en ganska nybliven dumpstrare som gjort endast ett fåtal räder (sommaren är kanske inte högsäsongen för dykning direkt), Det hade varit jätteroligt om någon annan från Jönköping hade velat göra mig sällskap :)

  2. Jessica Says:

    Hej!

    Tjej i Stockholm som ska göra examensarbete om hållbar matkonsumtion! skulle jättegärna vilja prata med någon som dumpstrar! kanske pröva på själv! Hör av er/dig!

    kram

  3. Erika Says:

    Hej, jag är intresserad av att börja dumpstra och vill gärna hitta någon/några att sällskapa med. Bor i Lund.
    Hör av dig!

  4. 12megapixel Says:

    Hej!
    Jag skulle vilja börja dumstra i Stockholm och skulle gärna vilja följa med någon erfaren som kan visa hur det går till och vad man ska tänka på. Skulle vara jätteroligt om någon hörde av sig som har koll på bra ställen runt Nacka. Vi hörs!

  5. 12megapixel Says:

    Hej!
    Jag skulle vilja börja dumstra i Stockholm och skulle gärna följa med någon erfaren som kan visa hur det går till och vad man ska tänka på. Skulle vara jätteroligt om någon hörde av sig som har koll på bra ställen runt Nacka. Vi hörs!

  6. dd Says:

    Kom ihåg att skriva email eller något annat sätt som man kan kontakta Er på…

  7. jonathan Says:

    Vill pröva på dumstring i Växjö!

  8. Vlad Says:

    Hej
    Jag vill prörva dumpsta i Norrköping

  9. Anna Says:

    Aldrig prövat och vågar inte själv.Heter Helena och finns i uppsala.Tack för ni alla som delar med er av bilder,tips och erfarenheter =) Allt gott till er alla därute =)

  10. Rebecca Says:

    Hej! Anna? Jag bor i Uppsala med och vill gärna dumpstra med folk/dig! c:

    • Ingrid Says:

      Hej! Jag har aldrig dumpstrat men vill gärna börja! Bor i Uppsala och vet inte vart man kan gå. Vill gärna haka på er om ni har fått igång en grupp här! /Ingrid

      • Mathilda Says:

        Hejsan.
        Jag läste nyss ett reportage om dumpstring. Verkar ju hur bra som helst. Jag bor också i Uppsala och vill väldigt gärna prova. Vore bra att få lära sig lite mer av någon som kan. Har ni hunnit ut och prova ännu? //Mathilda

  11. Rebecca Says:

    OCH vill även dumpstra i Sthlm. Bor mestadels i Uppsala nu men besöker Sthlm relativt ofta och stannar även i några dagar då och då, så även sthlm är aktuellt c: !!

  12. Ellen Says:

    Vil gärna dumpstra här i Göteborg. Levde på det i Danmark, där var det mycket enklare, inte lika mycket inlåst. Så skulle vara tacksam att hitta lite kompisar som kan visa vägen här, så kan

    vi hjälpas åt. Kramar!

    • denise Says:

      Hej! jag har aldrig dumpstrat men skulle vilja börja, vågar inte själv och hoppas på att hitta en dumpstringskompis. jag heter denise och bor i göteborg :) kram

  13. denise Says:

    Hej! jag har aldrig dumpstrat men skulle vilja börja, vågar inte själv och hoppas på att hitta en dumpstringskompis. jag heter denise och bor i göteborg :) kram

  14. Isabelle Says:

    Söker någon som har lite erfarenhet av att dumpstra i Malmö då jag och min room mate är intresserade! :)

  15. Fanny Says:

    Hej!
    Jag bor i Lund och är nyfiken på att prova dumpstring! Har vänner som dumpstrar men de bor på annan ort så jag har ingen att dra ut med. :)

  16. markus Says:

    Hej, vill lära mig dumpstra här i stockholm, nån som kan eller känner någon annan som kan så får ni gärna skriva en rad till negahras@gmail.com

  17. Marika Says:

    Hej,
    jag vill börja dumpstra i Stockholm och skulle gärna haka på folk som har erfarenhet av det – hör av er!
    marikamarkstrom@gmail.com / 073 8422299

  18. Annika Says:

    Hej!
    Jag pluggar i Umeå och är intresserad av att börja dumpstra men har aldrig gjort det förut och tycker det känns lite läskigt att gå ut själv och göra det. Finns det någon här som kan tänka sig att ta med mig?
    /Annika, 89annik@gmail.com

  19. Annika Says:

    Hejsan!
    Jag pluggar i Umeå och är intresserad av att börja dumpstra men har aldrig gjort det förut och tycker det känns lite läskigt att gå ut själv och göra det. Finns det någon här som kan tänka sig att ta med mig?
    /Annika, 89annik@gmail.com

  20. desiree Says:

    hade gärna börat utforska att dumpstra och hade varit skoj om någon annan hade hängt på elr om det finns någon som redan håller på med det, Bor i falkenbergstrakten, Dodo_girl_@hotmail.com

  21. Tania Says:

    Söker en kompis i Jönköping då jag e sjukt nyfiken på detta men vågar mig inte riktigt ut helt själv.. :) Maila mig: tania.arvidsson1@gmail.com

  22. eva Says:

    Är där någon som dumpstrar i kävlinge kommun eller omnejd?

  23. maia Says:

    Hej! jag kommer från tyskland och bor i skärholmen/stockholm nu. I went dumpster diving every week at home in germany and I am looking for company now to try it here in sweden.

  24. Freeganism is the future Says:

    Umeå dumpstrare? Någon? :) Jag har dumpstrat förut (även i Luleå) och är en jäkel på att överleva och ja en jäkel på dumpstra good stuff. Är vegan (med undantag av mjölkprodukter NÄR de finns till hands o erbjuds gratis, men ALDRIG kött)

    • Annika Says:

      Hej! Har testat det själv en gång men skulle inte ha något emot sällskap. Min mail är 89annik@gmail.com :)

    • Patrik Says:

      Hej jag är nyfiken på detta vet du några som håller på i Luleå som skulle vilja ta med en nybörjare?

      • Nattugglan Says:

        Jag är från Luleå. Jag har aldrig dumpstrat och skulle också behöva ha med någon åtminstone första gången. Tyvärr har jag ingen bil. Mor/mormor från luleå

  25. Evelina Says:

    Hejsan! Jag söker folk att dumpstra med i Örebro. Nybörjare och vill hemskt gärna ge mig ut :) /Mvh Evelina

    • Rebecca Says:

      Hej Evelina!
      Jag bor i Arboga, och skulle oxå gärna vilja ge mig ut.
      Jag har aldrig dumpstrat förut, men vill väldigt gärna börja! Mvh Rebecca.

      Min mail är: tickistina@hotmail.com

    • MIMI Says:

      Hej Evelina. Jag söker någon att dumpstra med i Örebro. Hur kan man kontakta dig?

      Hälsn Mimi

    • Rebecka Says:

      Hej!

      Jag är ännu en som söker likasinnade att dumpstra med i Örebro. Har testa ett par gånger och fått blodad tand men vill helst inte bege mig ut ensam. Finns intresse hör gärna av er :)

      /Rebecka

  26. Mia Bergsten Says:

    Jag är väldigt sugen att testa på detta och bor i Växjö.
    Oncetherewasanunknownland@hotmail.com

  27. Söker dumpstring kompisar i Karlstad…har nyss upptäckt detta lysande fenomenala sättet att ta till vara på det enorma slöseriet som pågår….men gamla kärringar som jag finns det kanske inte så många av som vill.Fast är ni fler än jag hör av ER. ..varför inte hjälpa dom hemlösa med tillsammans på detta viset…pinsamt ja fast mer pinsamt att INTE göra NÅGOT. ..Ensamstående föräldrar med finns att kanske på detta vis hjälpa 😉

  28. julia johansson Says:

    Hej bor landskrona och skulle vilja ta upp detta igen, gjort det några gånger i skellefteå när jag bodde där. Kan tänka mig att dumpstra i malmö, lund och helsingborg om det är fler där :) julia94_11@hotmail.com

  29. Anna Says:

    ej,
    Jag är ny på det här, bor i Borås, någon som vill ha sällskap?
    Zetaflickan@gmail.com

  30. Anna Says:

    Hej! Finns det någon i Malmö som man kan haka på under en dumpstringsraid någon kväll? Mejla mig i så fall på annahamrin(at)hotmail.com

  31. Rosa jorunn danielsdottir Says:

    Bor i Axelsberg, vill dumpstra. Nybörjare
    Maila gärna då kan man byta nummer

  32. Meagan Says:

    Hur gör man detta här i Sverige? Hur vet när man kan gå och titta i soptunnor för mat på affärer? Jag bor i Norrköping och jag skulle älska att få lite information och träffa några människor. Jag kommer ursprungligen från USA. Jakt på så mycket färska, ekologiska mat jag kan hitta! Tack alla!

  33. Hannah Says:

    Hej! Jag är sugen på att börja dumpstra, inte för att jag är pank utan av etiska skäl. Har nyligen fått barn och jag hoppas att jorden fortfarande kan vara ett bra ställe när hen blir äldre. Hittills har jag nästan bara fått begagnade kläder till barnet, av miljöskäl mest, och nu tänker jag att jag även borde tänka mer på miljön och sluta konsumera så mycket ”finmat” när jag vet hur mycket som slängs!!

    Jag bor i Stockholm och vill gärna ha dumpstringsssällskap!

    • Tora Says:

      Hej jag bor i stockholm och skulle också vilja börja med dumpstring i sällskap med någon/några andra. kontakta mig på mailen Med vänlig hälsning Tora

  34. Emma Says:

    Jag skulle vilja börja dumpstra, jag bor i Stockholm i Hägerstensåsen, vilket är på den röda linjen mot fruängen.

    Finns det någon i närheten så maila gärna så kan vi dumpstra ihop!

    emma4@live.se

  35. Agneta Gustavsson Says:

    Skulle gärna vilja ha kontakt med någon/några som ägnar sig åt dumpstring i Växjö! hälsar Agneta Gustavsson, journalist.
    070/345 81 55

  36. Fabian Says:

    Hej!
    Jag är helt ny till dumpstring, vill lära mig :) bor i Göteborg :) finns dock stundtals i Uppsala med :)
    Hör gärna av er på twitter @skabbmask
    /Fabian

  37. Peter Says:

    Kille på 28 år gammal, aldrig prövat på, men som söker någon för dumpstring, Bor i Nyköping/Bergshammar, Affärer som vart intressanta att kolla tillsammans med någon är Willys & Karlssons, då båda affärerna har ett flertal stora containrar för det.

  38. Julia Says:

    Hallå!

    Jag heter Julia och pluggar journalistik på södertörns högskola. Nu jobbar vi med att skriva reportage och jag vill skriva om dumpstring. Finns det nån i Stockholmsområdet man skulle kunna få haka på nån dag för att se hur det går till?

    Hör av er till mig på
    julia01.forssell@student.sh.se

  39. Nattugglan Says:

    Finns det någon i Luleå som kan tänka sig att dumpstra med mig. Jag är nybörjare dvs jag har aldrig gjort det förut men är i skriande behov av det och är osäker på var och hur men går till väga. Vill helst inte fara ut ensam i natten då jag inte har bil heller. Skulle vara bra att ha med sig någon åtminstone första gången. Hungrig mor/mormor i Luleå

  40. jag Says:

    Varför plockas mina kommentarer bort?

  41. TAmara Says:

    skövde nån?

  42. Hejhej!

    Lina heter jag och jag vill hemskt gärna lära mig att dumpstra samt få lite nya goda kompisar att diskutera likande miljöfrågor med. Jag håller annars på med no poo, yoga och meditation. Gillar kaffe och te. Jag bor i Malmö.

    Känner ni att ni är taggade? För det är jaaaag.

    Solskens kramar!

    Lina

  43. Ellen Says:

    Hej! Jag är en 23åring tjej som bor i Västerås och skulle väldigt gärna hitta någon att dumpster diva med :) min mail: e.tengvar@yahoo.com


Kommentera

