Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Djävlar 14 maj 2011

Filed under: Frigan Stockholm — dumpsterdevil @ 3:29

Färsk dykare på scenen. Dumpster Devil.

Jag är glad att jag får utrymme att berätta om mina fynd här.

Jag har tidigare skrivit lite om containerdykning på min blogg (reklamfri). De inläggen kan med fördel läsas där.

Dagens dyk

När det gäller min nyfunna hobby dumpstring så kommer jag att lägga upp det mesta av fynd här samt parallellt på min separata containerdykarblogg Dumpster Devil.

Senaste dyket gjorde jag inatt. Containrarna var nästan helt tomma, men en del bra kunde jag hitta ändå.

Rätt gott om bananer, vilket var det jag främst var ute efter. Det syns förstås på bilden, men en kort förteckning lyder: Matlagningsyoghurt med två veckor kvar till ”bäst-före”. En gräslök för plantering. Honungsmelon, gaiamelon, fräscha rädisor, isbergssallad, aubergine, äpplen, en halv gurka, kiwi, kålrot, zucchini samt kronärtskockor.