Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Dumpstring 03 oktober 2012

Filed under: Övrigt — universitetsstudent @ 16:40

Nu har jag och min dumpstrande kompis varit ute några gånger efter det att skolan har dragit igång igen. Vi tog våran vanliga runda igårkväll vilket resulterade i en rejäl uppdatering av garderoben inför hösten. Jag blir fortfarande lika förvånad över att folk inte skänker saker till välgörenhet istället för att slänga.

 

2 Responses to “Dumpstring”

  1. Lise Says:

    Jag bara undrar hur man hinner. Jag divade bakom min närbutik, de slängde sallad och bananer och chips bl.a. Nu har de slaget igen, och eftersom jag arbetar heltid och har en bebis så undrar jag liksom hur ni hinner? Jag gör det inte…

  2. gleaner Says:

    Det är nog ingen tvekan att det här tar mycket tid. Själv jobbar jag inte heltid, så jag kan vara ute och ränna sena kvällar. Många som jobbar heltid slutar så jag har egentligen inget bra råd annat än om du kanske kan byta tider så att du börjar jobba lite senare på morgonen?


Kommentarer är stängda.