Frigan – Våga lev på överflödet!

Friganer skrev och visade.

Dumpstring igen 17 mars 2012

Filed under: Frigan Stockholm — dumpstergrrl @ 11:36
Tags: , , , ,

Den här containern är fan aldrig tom när vi kommer dit. Bara att börja gräva och ta för sej med andra ord! Halvvägs in i dyket råkar jag göra nåt som gör att jag sedan ser ut >> såhär. Inte så mysigt kan jag ju säga. Vid första dyket råkade någon packa maten direkt i ryggsäcken utan plastpåsar så att när juicepaketet sedan gick sönder så blev det inte så roligt för vår vän Cykelreparatören vars uppdrag var att bära den stora ryggsäcken. Vi dumpade juicen i en papperskorg och drog sedan hem igen.

Resultatet:

Väl hemma var det bara att packa upp allt, göra rent, dela upp och sen gå och lägga sej. Ingen orkade dra ut till det fjärde stället. Detta tog vi med oss: vinterkaka, morotskaka, delicatobollar, jordnötshjärtan, punschrullar, mazariner, paprika, clementiner, krossade tomater, sallad, bananer, bröd, jordgubbar, champinjoner.

//Dumpster Grrl & friends

 

3 Responses to “Dumpstring igen”

  1. Oj,oj ! Någon tråkig matsedel tycks du inte ha, variationen är ju enorm ! Vad jag ändå tycker är konstigt, hittar du någon gång ”en grönsak ” eller ”
    en förpackning av köttet” Är det så att vi människor inte vill köpa om vi ser/läser att det finns många paket kvar av samma sort ? Ett mysterium för mig är denna enorma mängd.

  2. Axel Says:

    Är nybliven dumpstare och håller på att svälta ihjäl.. kan jag få nått tips på ett bra ställe? :/


Kommentarer är stängda.